הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפסקת האש החלה - 13 חטופים ישראלים צפויים להשתחרר בשעות הקרובות | כל העדכונים
רקטה נורתה לעבר ישראל כרבע שעה אחרי שההסכם נכנס לתוקפו | בשעה 16:00 תחול הפעימה הראשונה של שחרור בני הערובה, שיוצאו דרך מעבר רפיח

הפסקת האש בין ישראל לחמאס החלה בשעה 7:00 בבוקר שעון ישראל, כאשר בשעה 16:00 אחר הצהריים צפויים להשתחרר 13 בני ערובה ישראלים – שזהותם ידועה לממשלת ישראל ולבני המשפחה.

רבע שעה אחרי שההפוגה נכנסה לתוקף, נורתה רקטה לעבר ישראל ונשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי העוטף. גם דקות לפני תחילת ההפסקה נשמעו סירנות בחרבי הדרום, אחרי שבשעות הלילה צה"ל המשיך בפעילות הקרקעית והאווירית ברצועה - במהלכה השמיד את המנהרה מתחת לבית החולים שיפא.

מעבר רפיח יהיה פעיל מאוד בימים הקרובים, וכבר עכשיו ניתן לראות מכליות דלק עוברות דרך הגבול בין מצרים לעזה ומספר אמבולנסים שמוצבים במקום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

על פי ההסכם שנחתם, שני הצדדים ינצרו את האש למשך ארבעה ימים, במהלכם ישוחררו לפחות 50 אזרחים ישראלים שנחטפו על ידי ארגוני הטרור שבעזה. 

בתמורה, על כל חטוף שישוחרר – כמובן בחיים, ישראל תשחרר שלושה אסירים פלסטינים הכלואים בשל פעולות טרור, אך לא הורשעו ברצח. בסך הכל, צפויים לצאת לחופשי 150 מחבלות ומחבלים קטינים.

הפעימה הראשונה של שחרור החטופים צפויה להתקיים בסביבות השעה 4:00 אחה"צ, שעון ישראל. 13 השבויים הישראלים הראשונים יועברו לנציגי הצלב והסהר האדום שיובילו אותם למעבר רפיח, ולאחר מכן יועברו לכוחות צה"ל.

כבר ברגע שישוחחרו מידי הטרוריסטים, בני הערובה החופשיים יוכלו לקיים שיחת טלפון עם משפחותיהם בזמן שיעברו בדיקה רפואית ראשונית. אם יתגלה מצב רפואי דחוף אצל אחד מהם, הוא יוטס מיידית לבית החולים סורוקה.

כל מי שימצא במצב רפואי יציב, הוא יועבר לאחד מחמשת בתי החולים ברחבי הארץ וייקלטו במתחם מיועד ומבודד, וייפגשו עם יקיריהם. לאחר מכן, הם צפויים לעבור תשאול ביטחוני. 

רק לאחר שישראל תקבל לידיה את בניה ובנותיה, היא תשחרר 39 אסירים פלסטינים, שיועברו לאזור מגוריהם – בין אם מזרח ירושלים, הגדה המערבית או רצועת עזה.

החטופים שישתחררו מהרצועה יהיו רק בעלי אזרחות ישראלית. על פי דיווחים, תאילנד פנתה לאיראן והצליחה לשכנע אותה לדרוש מחמאס לשחרר את כ-25 אזרחיה השבויים ברצועה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE