הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פרי פלסטיין": כך הגיב הצעיר המוסלמי שנידון לשבע שנות מאסר על תקיפת יהודי בניו יורק
גבר יהודי חובש כיפה היה בדרכו להפגנה למען ישראל שנערכה בטיימס סקוור, ולפתע זינקו עליו כמה פרו-פלסטינים שהגיעו למקום במטרה לבצע מתקפה אנטישמית

בית המשפט בניו יורק גזר שבע שנות מאסר על צעיר מוסלמי פרו-פלסטיני, לאחר שהואשם כי הכה באכזריות גבר יהודי במהלך פשע שנאה אנטישמי שאירע במאי 2021.

אחרי שהוכרז פסק הדין, הסוהרים הובילו את מחמוד מוסא בן ה-23 בחזרה לתא המעצר – אלא שאז הוא הפנה את ראשו וצעק פעמיים: "פרי פלסטיין", מה שעורר סערה באולם בית המשפט, כאשר רבים האשימו את השופט בגזענות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לפני שנתיים וחצי, ג'וזן בורגן בן ה-31, צעיר יהודי חובש כיפה, היה בדרכו לעצרת פרו-ישראלית שנערכה אז בטיימס סקוור ברקע מתיחות בין ישראל לחמאס. אז, לפתר, התנפלו עליו חבורה של אנטישמיים ותקפו אותו באגרופים וגרמו לו לפציעות קשות, כולל זעזוע מוח.

אותה חבורה ריססה על בורגן גז פלפל והטיחו בו קללות אנטישמיות. "הוא רצה להרוג אותי", העיד בן ה-31, שסיפר גם על הטראומה שחווה מאז. "אם השוטרים לא היו מגיעים, אם הם לא היו מצילים את חיי – הייתי מת. וזו הייתה המטרה של אותה חבורה".

מוסא ונאשם נוסף, מוחמד עותמאן, הודו בחודש שעבר כל אחד מהם באשמה של תקיפה מדרגה שנייה כפשע שנאה.

 

 

עבור מוסא, התובע המחוזי ביקש 6 וחצי שנות מאסר, אך השופט הוסיף עוד חצי שנה וחמש שנות מאסר על תנאי, בגלל שבן ה-23 הואשם גם בהטרדה מינית של קצינה.

החוקרים גם הצליחו להוכיח שהתקיפה נעשה באופן מכוון, שכן אותרו הודעות טקסט שהבהירו כיצד "הנאשמים הלכו לטיימס סקוור כדי לתקוף יהודים".

הסנגור לאנס לזארו הסיר כל אחריות ממוסא כאשר טען שהצעיר עבר שטיפת מוח על ידי משפחתו הפלסטינית, ש"אמרה לו דברים שהשפיעו על דעתו", מה שגרם לו "לגבש דעות התואמות לקבוצות אחרות שהשפיעו על מעשיו".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE