הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן הטיל ספק בכמות ההרוגים בעזה – ונאלץ להתנצל בפני מנהיגים מוסלמים
הנשיא האמריקאי אמר כי הוא לא יכול לסמוך על המילה של משרד הבריאות העזתי, הנשלט על ידי חמאס. יממה לאחר מכן, הוא הבטיח לבכירים מוסלמים שהוא "ישתפר"

הנשיא ג'ו ביידן התנצל בפני כמה מנהיגים מוסלמים-אמריקאים, על כך שהטיל בספק את הדיווחים של משרד הבריאות בעזה על כמות מניין ההרוגים הפלסטינים.

על פי דיווח של ה'וושינגטון פוסט', ביידן נפגש עם חמישה מנהיגים אמריקאים מוסלמים ב-26 באוקטובר והבטיח להם "להשתפר", זאת יממה לאחר שערך מסיבת עיתונאים בה פקפק בנתונים שמפרסם משרד הבריאות העזתי אשר נשלט על ידי חמאס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

"אין לי מושג אם הפלסטינים אומרים את האמת לגבי כמה אנשים נהרגו", אמר הנשיא לפני קצת יותר מחודש, והוסיף: "אבל אני בטוח שחפים מפשע נהרגו, וזה מחיר של ניהול מלחמה".

כאמור, ההערות של ביידן עוררו סערה, והוא נדרש להיפגש עם אותם מנהיגים מוסלמים במשך כשעה וחצי. הם דחקו בנשיא לגלות יותר אמפתיה לפלסטינים, ועל פי הדיווחים הנשיא חיבק את המשתתפים בתום הפגישה.

בתחילת המלחמה הנשיא האמריקאי הביע תמיכה נחרצת בישראל ודאג להעביר לה כספים, אבל לאט לאט הלחץ מצד הדמוקרטים והפרוגרסיבים החל לפעול, וביידן דחף להפסקת אש.

רק ביום ראשון, הנשיא אמר: "במשך שבועות אני תומך בהפסקת הלחימה עבור שתי מטרות: להגביר את הסיוע עבור אזרחים בעזה הזקוקים לעזרה, וכדי להקל על שחרור בני ערובה".

כמה חברי המפלגה הדמוקרטית, בעיקר בצד הפרוגרסיבי, דורשים מביידן להציב תנאים להענקת סיוע לישראל. עם זאת, היעוץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, הדף ביום ראשון את הבקשות הללו.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE