הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שערוריה באוניברסיטה בלוס אנג'לס: פרופסור יהודי קרא לחמאס רוצחים שדינם מוות והודח ללמידה מרחוק
במהלך עימות עם מפגינים פרו פלסטינים, טען פרופסור שטראוס כי הם בורים ואיחל למותם של מחבלי ארגון הטרור. סרטון שתיעד את התקרית נערך באופן מגמתי והשמיט את המילה חמאס. כתוצאה התקפל המוסד האקדמי ומחשש להבערת הרוחות, הודיע למרצה כי את שיעוריו יעביר מעתה באופן מקוון

אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) שבלוס אנג'לס העבירה לאחרונה פרופסור יהודי לכלכלה מתפקידו לאחר שקרא למחבלי חמאס טרוריסטים אשר דינם מוות בפני קבוצת סטודנטים פרו פלסטינים שהתייצבו מולו בקמפוס. 

על פי הדיווח, פרופסור ג'ון שטראוס ירצה בהמשך שנת הלימודים לתלמידיו באופן מקוון באמצעות שיעורי זום, זאת כתוצאה מאותו עימות. פרטים אלו אושרו בהמשך על ידי המוסד האקדמי.

כאמור, שורשה של ההחלטה נטוע באותו עימות שהתרחש בקמפוס במהלך הפגנה של פרו פלסטינים שאורגנה על ידי גוף סטודנטים שנקרא הקואליציה כנגד אפליה בעבודה וכן שניים נוספים שפועלים למען פלסטין. 

המפגש בין הפרופסור למפגינים תועד ושותף באופן ויראלי כאשר שטראוס נראה צועד ליד ההמון וצועק לעברו "בורים, אתם ממש בורים". 

מיד לאחר מכן התעמתו עימו המפגינים ואז הוא הוסיף כי "חמאס הם רוצחים, זה כל מה שהם. כל אחד מהם צריך למות ואני מקווה שכך יקרה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום מסך מתוך סרטון שתיעד את התקרית

למרות שעל פניו מדובר היה באמירה לגיטימית כנגד מי שהוכרז באופן רשמי כארגון טרור על ידי מדינת ארה"ב, אולם אז התברר כי הסרטון שתיעד את העימות נערך והמילה "חמאס" הוצאה ממנו וגרמה לצופה בו לחשוב ששטראוס התכוון שדינם של כל הפלסטינים הינו מוות.

חשבון ברשת X (לשעבר טוויטר) שיתף את הסרטון הערוך שזכה למיליוני צפיות תוך שהוא מציג את פרטיו של פרופסור שטראוס ומציין כי "זהו הפרופסור שאמר שכל אחד מהם (הפלסטינים) צריך למות והוא מקווה שכך יהיה", לצד האזכור על מותם של מעל לעשרת אלפים פלסטינים במלחמה בעזה. 

מספר ימים לאחר אותו פרסום שיקרי, הגן על עצמו פרופסור שטראוס בריאיון ברשת והסביר כי מדובר בעריכה מגמתית. "כשאמרתי כל אחד מהם התכוונתי למחבל החמאס אבל הסרטון נערך והוצג כאילו טענתי שכל הפלסטינים צריכים למות, זה ממש לא שאמרתי". 

למרות ניסיונותיו להציג את התמונה המלאה, התברר כי הפור כבר נפל והנהלת האוניברסיטה החליטה להרחיק את פרוספור שטראוס מהקמפוס בטענה שזה במטרה" להנמיך את גובה הלהבות שנוצרו כתוצאה מאותו עימות.

"ההחלטה היא על מנת להפחית את עוצמת הסחת הדעת לסביבה האקדמית וכן כדי להבטיח את שלומם שלך ושל התלמידים", נכתב בהודעה שנשלחה לפרופסור שטראוס. 

כמו כן, הבהירה לו ההנהלה כי לא מדובר בענישה משמעתית אלא במהלך להרגעת הרוחות. 

זירת האירוע - אוניברסיטת USC

אולם בהמשך הסתבר כי הרוחות לא בדיוק נרגעו כאשר ברחבי הקמפוס יצאו לדרך שתי עצומות שביקשו את תמיכתם של הסטודנטים - האחת שקראה לפיטוריו של הפרוספור ואילו השנייה שהציגה את התמיכה בו. 

הטיפול בעניינו של שטראוס הוביל לזעם בקרב הארגון לחופש אקדמי אשר ביקר בחריפות את אוניברסיטת דרום קליפורניה שלדבריו הפרה בבוטות את עקרון חופש הביטוי שבמסגרתו פרופסור שטראוס מוגן בזכות התיקון הראשון לחוקה. 

 

בתגובה לכלי התקשורת  מסרה האוניברסיטה כי היא מנועה מלדון בפרטיו של נושא שעודנו בחקירה אך באותה נשימה המוסד האקדמי לוקח ברצינות כל אישום להטרדה או איום באלימות ופועל על פי הנהלים בזמן חקירתו את העניין. 

עוד הוסיפה כי "לצד הרצון לאפשר את חופש הביטוי ובעודה חוקרת את התקרית, האוניברסיטה שוקלת להטיל צעדיי ביניים במטרה להפחית את החיכוך באווירה האקדמית ועל מנת להבטיח את שלומם של כל חבריה". 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE