הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת משקיעים על ידי אחים ישראלים בוואלי לוס אנג'לס: מוטי וששי הונו את הקהילה היהודית במיליוני דולרים
ששי מזרחי ייכנס לכלא לכמעט 7 וחצי שנות מאסר, וגזר הדין של אחיו, מוטי, יינתן בעוד כשבועיים. "ניצלו את זיקת הזהות - ורימו את הקורבנות במיליונים"

גבר ממוצא ישראלי בן 58 נידון לכמעט שבע וחצי שנות מאסר פדרלי, בגין הונאה של חברי קהילה יהודית אורתודוקסית ישראלית באזור הוואלי ביותר מ-7 מיליון דולר באמצעות חברת השקעות שהוא ואחיו הפעילו.

ששי מזרחי, תושב שרמן אוקס, נמצא אשם בחמישה סעיפי הונאה והשופט גזר עליו 87 חודשי מאסר, כמו גם תשלום פיצויים בסך 4.47 מיליון דולר.

אחיו, מוטי מזרחי בן ה-51, תושב אנסינו, הודה בינואר השנה בשש עבירות הונאה וסעיף אחד של גניבת זהות בנסיבות מחמירות. גזר דינו צפוי להיקבע ב-18 בדצמבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי כתב האישום, מיוני 2012 עד מרץ 2019, האחים מזרחי גייסו במרמה מיליוני דולרים מלפחות 40 משקיעים בקהילה שלהם, והבטיחו להם תשואות של שניים עד שלושה אחוזים בחודש, ושיעורים שנתיים של בין 30 ל-102 אחוזים.

האחים הבטיחו למשקיעים שהם יוכלו למשוך את כספם על פי דרישה לאחר תקופת החזקה ראשונית.

מוטי, שהציג את עצמו כרואה חשבון וסוחר מוסמך, אמר לקורבנות שלו שהוא והעסק של אחיו, לו הם קראו MBIG, השתמשו ב"אסטרטגיות מתוחכמות של אופציות פיננסיות וגידור ביטוח" כדי לקבל תשואות עבור ההשקעות של הלקוחות שלהם.

עם זאת, מוטי העביר את רוב הכספים של הקורבות לחשבונות מסחר אישיים, שם הוא ספג הפסדים של יותר מ-3 מיליון דולר.

ששי, לפי התביעה, קיבל מאות אלפי דולרים בכספי משקיעים וסייע לאחיו להפעיל את העסק ולהונות את חברי הקהילה.

 

"במשך שנים, ששי מזרחי ואחיו מוטי מזרחי... הפעילו תוכנית פונזי שכוונה לקורבנות שהם ידעו שיסמכו עליהם: חברי הקהילה היהודית-אורתודוקסית של סן פרננדו ואלי", כתבו התובעים. "באמצעות ניצול הרצון הטוב המגיע מזיקת הזהות, הנאשמים רימו את הקורבנות שלהם במיליוני דולרים".

"כאשר הקורבנות ביקשו את הכספים בחזרה, ששי מזרחי שיקר להם על בטיחות ההשקעות שלהם, הבטיח הבטחות שידע שלא יוכל לכבד והציג מסמכים מזויפים שנועדו לאשש את התירוצים מדוע הכסף לא זמין".

 

21% לא
79% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE