הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בארה"ב: נהגים יידרשו לשלם אגרה כדי להיכנס למנהטן
המחיר עבור נהגים פרטיים יעמוד על 15 דולר, ופי שתיים עבור משאיות, ונהגי מוניות יצטרכו לחייב את הנוסעים שלהם. רוב הכספים יועברו לשידרוג התחבורה הציבורית

תוכנית חדשה שהוגשה לפקידים בכירים בניו יורק, מבקשת לגבות מהנהגים 15 דולר כדי להיכנס לרובע העסקים המרכזי של מנהטן.

ערים כמו לונדון ושטוקהולם מפעילות תוכניות דומות, אבל אם ניו יורק תאשר את ההצעה – היא תהפוך לעיר הראשונה בארצות הבית הגובה תשלום שכזה.

על פי התוכנית, נהגים שייכנסו למנהטן דרומית לרחוב 60 במהלך שעות היום, יחויבו ב-15 דולר. משאיות קטנות יידרשו לשלם 24 דולר, ואילו התשלום עבור משאיות גדולות יעמוד על 36 דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ההכנסות מהאגרה צפויות להיות כמיליארד דולר בשנה, והן ישמשו למימון של ההלוואות שמטרתן לשדרג את התחבורה הציבורית בעיר. בכך, התנועה תפחת מה שיביא לשיפור באיכות האוויר.

ההצעה שהוגשה על ידי הוועדה Traffic Mobility Review, שזהו גוף במדינת ניו יורק המופקד לייעץ לרשות התחבורה, כוללת הנחות עבור נסיעה בין השעות 9:00 בערב עד 5:00 בבוקר, כמו גם מחיר נמוך עבור נהגים בעלי הכנסה נמוכה. כלי רכב ממשלתיים ועירוניים, כמו משאיות אשפה, יהיו פטורים מעמלה.

התוכנית לא תפסח על המוניות – כאשר הנהגים יגבו 1.25 דולר לנוסעים המבקשים להגיע לרובע העסקים, בעוד שנוסעים המשתמשים באפליקציות יצטרכו לשלם יותר, 2.50 דולר.

יו"ר הוועדה, קרל וייסברוד, הציג את התוכנית ל-MTA ואמר: "אם לא נעביר את התוכנית, התנועה תחנוק אותנו לעוד הרבה זמן, ול-MTA לא יהיו את הכספים הדרושים כדי לספק שירות איכותי".

בין המתנגדים העיקריים לתוכנית כפי שהוצגה, הם נהגי המוניות, שדורשים פטור מתשלום. נציג איגוד העובדים אמר: "העיר כבר חיסלה את תעשיית המוניות עם שנים של תחרות לא מוסדרת עם אובר וליפט, ונראה ש-MTA עומדת להנחית מכה אחרונה בסיכוי של יציבות והישדרות".

גם מושל ניו ג'רזי מתנגד לחלוטין ואף הגיש תביעה פדרלית, בעיקר מאחר שאין "זיכוי אגרה עבור גשר ג'ורג' וושינגטון... מה שיוביל לעומס מוגבל בקהילות מוחלשות ואגרה מוגזמת במעבר מניו ג'רזי למנהטן".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE