הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שימו לב: אכילה רגשית גורמת לעוד יותר לחץ
אנו נוטים לחשוב שקרואסון חמאה או חטיף שוקולד ירגיע אותנו במצבי לחץ, אבל מחקר חדש מוכיח שמזונות כאלה משפיעים לרעה על תפקוד הלב – ולמעשה לא מרגיעים בכלל

הרוב מכירים את רגעי הלחץ – בין אם בגלל המצב הביטחוני, מבחן באופק או כל אירוע שמעלה את הדופק – ואת החשק למאכל משמין שמגיע איתם.

אבל מחקר חדש מזהיר כי צריכת מזון משמין במהלך אירוע מלחיץ, למעשה מפחיתה את תפקוד המוח והלב ואפילו מאטה את ההתאוששות של הגוף מהמתח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במהלך המחקר נבדקה קבוצה של צעירים בריאים, שקיבלו לארוחת בוקר שני קרואסונים עם חמאה. אז, הם נדרשו לחשב תרגילים מתמטיים בעל פה במגבלת זמן של 8 דקות. "הניסוי נועד לדמות לחץ יומיומי שאולי נצטרך להתמודד איתנו בעבודה או בבית", אמרה רוזלינד ביינהאם, חוקרת מאוניברסיטת ברמינגהאם בבריטניה.

נמצא שאכילת מזון משמין תחת לחץ, הפחיתה את תפקוד הלב וכלי הדם ב-1.7%, ומחקרים אחרים הוכיחו שירידה של אחוז אחד בתפקוד הלב וכלי הדם, מובילה לעלייה של 13% בסיכון להתקף לב, שבץ ומחלות לב אחרות.

החוקרים מצאו גם שאכילת מזונות עתירי שומן משפיעה על זרימת החמצן למוח, ובכלל פגעה במצב הרוח של המשתתפים במחקר.

אבל גם מזונות הנחשבים דיאטטים לא טובים יותר, והם גרמו לירידה של 1.2% בתפקוד הלב וכלי הדם.

מה שכן עוזר, אלו מזונות בריאים וטבעיים, כמו קקאו, פירות יער, ענבים, תפוחים וירקות אחרים – שאכילתם במצבי לחץ יכולה למנוע לחלוטין את הפגיעה בתקפוד הלב וכלי הדם. כך גם, דגנים מלאים, דגים העשירים באומגה 3, אגוזים ועוד.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE