הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא לקלסטרופובים: האטרקציות המגניבות ביותר מתחת לאדמה
פארק מים במערת מלח, מסעדה בלב האוקיינוס ואפילו כנסייה מאות מתרים מתחת לאדמה - אלו הם שישה האתרים הייחודיים ביותר בעולם

לא הרבה אנשים ירגישו בנוח לרדת מתחת לאדמה – זו יכולה להיות תחושה מפחידה וחנוקה. אבל עבור אחרים זה חלק מהריגוש, ואם אתם כאלה, כדאי שתוסיפו את שישה האתרים הבאים ל'טו דו ליסט' שלכם.

 

1. סלינה טורדה פארק, רומניה

ברומניה יש את אולי פארק השעשועים המיוחד ביותר בעולם, שכן הוא נבנה עמוק מתחת לפני האדמה במכרה מלח.

בפארק, סלינה טורדה שבעיר טרנסילבניה, תמצאו אטרקציות כיפיות כמו גלגל פנורמי, מיני גולף, באולינג, טניס שולחן – ואפילו שייט באגם של המכרה. התאורה המהפנטת והחוויה הייחודית כנראה תצליח לפצות על העובדה שאין רכבות הרים כמו בפארקים אחרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פארק השעשועים סלינה טורדה (צילום: Shutterstock)

 

2. קתדרלת המלח, קולומביה

200 מטר מתחת לאדמת מלח ומינרלים בבוגוטה, קולומביה, נחצבה קתדרלה מרשימה ומרהיבה במיוחד. התאורה שהוצבה, הממלאת את החדרים בצבעי נאון כחול וסגון, הופכת את החוויה לעוצמתית עוד יותר – שתתגבר עוד יותר אם תגיעו לשם בימי ראשון, שכן מדובר בכנסייה רומית קתולית מתפקדת לחלוטין.

 

קתדרלת המלח (צילום: Shutterstock)

 

3. מסעדת 'אנדר', נורבגיה

אם יום אחד תמצאו את עצמכם בנורבגיה, אל תפספסו את המסעדה 'אנדר' בעיר לינדסנס – שהיא כחמישה וחצי מטרים מתחת לפני המים. זו המסעדה התת ימית הגדולה ביותר בעולם, מתוך שלוש בסך הכל.

כ-40 בני אדם יכולים לשבת ולסעוד, בנחת ובשקט, כאשר מסביבם חלונות ענק וזרמי הים הצפוני הקפואים, ולכן תדעו מה פתאום יופיע בחלון.

 

ארוחת ערב מתחת למים (צילום: Under)

 

4. העיר התת-קרקעית בטורקיה

בדרינקויו, טורקיה, עומדת עיר תת קרקעית שקיימת, על פי הערכות, אלפי שנים. העיר הזו היא העמוקה ביותר באזור, והיא בנויה מרשת סבוכה של מעברים מופתלים על פני שמונה קומות, המגיעים לעומק של 85 מטרים.

ההיסטוריה כמובן מעניינת מאוד. תושבי העיר המקומיים קיימו חיים רגילים לחלוטין, שכן ניתן למצוא שם שרידי בתי ספר, חנויות וכנסיות – והעומק מתחת לאדמה אפשרה להם להימנע מטמפרטורות קיצוניות ולהדוף את האויבים.

 

(צילום: Shutterstock)

 

5. מערות אג'אנטה, הודו

מערות אג'אנטה שבהודו הן תגלית ארכיאולוגית מרתקת ביותר. כ-30 המערות החצובות עמוק בסלעים, עדיין מוארות באור טבעי בצרוה שמאפשרת להתפעל מהמקדשים, המנזרים והמונומנטים הבודהיסטים שנבנו, לפי הערכות, במאה השנייה והראשונה לפני הספירה.

 

(צילום: Shutterstock)

 

 

6. לב הר געש באיסלנד

אם תמיד חלמתם להיות בהר געש אבל הפחד שיתק אתכם – אולי כדאי שתגיעו לאיסלנד, ל-Thrihnukagigur. תוכלו לקחת את מעלית המבקרים ולרדת יותר מ-200 מטרים מתחת לאדמה אל לב הר הגעש, שכמובן רדום לחלוטין והוא לא התפרץ במשך 4,000 שנים לפחות.

 

(צילום: Shutterstock)

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE