הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש מוכיח: הפחד ממחלות – יכול להרוג אתכם
היפוכונדריה היא הפרעה נפשית מאובחנת, שגורמת למתח תמידי שמשפיע ישירות על הבריאות. לאלה הסובלים ממנה, יש סיכון גבוה ב-84% למות ממחלות קשות

מחקר שנערך לאחרונה בשוודיה בדק עד כמה החשש האובססיבי מפני בעיות בריאותיות, כלומר היפוכונדריה, באמת יכול לגרום למחלה.

ההמצאים היו כמעט חד משמעיים. החוקרים לקחו קבוצות של אנשים בעלי רקע בסיסי דומה, כאלה שנולדו באותה שני וגרו באותו מחוז, רק שחלק היו היפוכונדרים וחלק לא.

אלה שאובחנו עם ההפרעה הפנשית – היו בסיכון גבוה ב-84% למות מעשרות מצבים רפואיים שונים, בעיקר מחלות לב, דם וריאות, וגם התאבדות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"זה סוג של ממצא פרדוקסלי, לא?", אמר החוקר דיוויד מטאיקס-קולס. "הם כל כך דואגים לבריאות ולמוות, ואז בסופו של דבר הם בכל מקרה נמצאים בסיכון גבוה בהרבה למות".

מחקרים קודמים גם מצאו שאנשים שאובחנו עם הפרעות נפשיות כאלה נוטים למות בגיל צעיר יותר מאשר אלה ללא הפרעות. מטאיקס-קולס אמר שהיפוכונדרים רבים נשארים פרנואידים גם אם הרופאים מבטיחים להם שהם בריאים. ואיך לא, חיפוש מידע על התסמינים של באינטרנט רק גרם להחמרת החרדה.

"הם חווים הרבה סבל וחוסר תקווה", אמר החוקר, שהוא פרופ' למדעי המוח ולפסיכיאטריה במכון קרולינסקה בשטוקהולם.

המחקר החל לפני כשנה, אז החוקרים החלו לאסוף נתונים ממאגרי הבריאות השוודיים מבין השנים 1997 ועד 2020. הם זיהו 4,129 אנשים שאבחנו עם היפוכונדריה, והשוו כל אחד כזה מול קבוצה של 10 אנשים שלא סבלו מההפרעה, שכאמור היו עם אותו רקע בסיסי, כולל מצב נישואין, רמת השכלה והכנסה.

הממצאים הראו שהיפוכונדרים מתו כחמש שנים צעירים יותר בממוצע מאלו שללא ההפרעה.

החוקרים קבוע שהיפוכונדריה יכולה ממש להשפיע על איכות החיים, שכן אלה שללא ההפרעה היו בעלי סבירות גבוהה יותר להיות משכילים יותר, נשואים ולהרוויח יותר כסף.

חייהם של ההיפוכונדרים עשויים להיות קצרים יותר בגלל מתח מתמיד, ורבים דווקא נמנעים מביקור אצל רופא מחשש שיקבלו איבחון למחלה קשה.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE