הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברון הסמים 'אל צ'אפו' ביקש לערער על מאסר העולם - ונדחה
השופט מניו יורק שלל את הבקשה של חואקין גוסמן, והזכיר עד כמה הפשעים שביצע ראש קרטל סינלואה היו חמורים, וכיצד פסק הדין היה יכול להסתיים בעונש מוות

ברון הסמים חואקין 'אל צ'אפו' גוסמן, המרצה מאסר עולם בכלא האמריקאי, הגיש בקשה לעיון מחדש בפסיקה שנקבעה בשנת 2019 – בקשה שנדחתה ביום רביעי על ידי השופט.

גוסמן בן ה-66 עמד במשך עשרות שנים בראש קרטל סינלואה, והואשם באלפי מקרי מוות במקסיקו. פעמיים הוא הצליח לברוח מבתי הכלא במקסיקו, עד שבינואר 2017 הוא נתפס והועבר לידי רשויות ארה"ב, וכאמור הורשע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אל צ'אפו (צילום: AP)

 

ברון הסמים הגיש לאחרונה תביעה אזרחית כדי לערער על גזר הדין שלו, וביקש ייצוג משפטי. אבל השופט בריאן קוגן מהמחוז המזרחי של ניו יורק, שניהל את משפטו שנערך בברוקלין, דחה את המהלך.

"זה היה המשפט הפלילי אולי הידוע ביותר לשמצה, והאישומים שבהם הורשע העותר (גוסמן) היו יכולים להביא אותו לעונש מוות", הדגיש קוגן בדחיית העתירה, בה אל צ'אפו טען שההגנה שלו לא בחנה מספיק את הסדר הטיעון.

קוגן דחה את הבקשה לייעוץ משפטי בטענה שברון הסמין קבר קיבל עזרה מעורכת הדין מריאל קולון מירו, שייצגה אותו ואת רעייתו, אמה קורנול – שכזכור נידונה בנובמבר 2021 לשלוש שנות מאסר בקליפורניה בגין סחר בסמים והלבנת הון.

בספטמבר האחרון, קורנול, מלכת יופי לשעבר ואם בנותיו התאומות של גוסמן, שוחררה מהכלא ונמצאת תחת ארבע שנות פיקוח.

אל צ'אפו מרצה מאסר עולם בכלא בקולורדו, המכונה 'אלקטרז של הרי הרוקי', שבו אסירים מוחזקים בבידוד במשך 23 שעות ביממה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE