הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוצים להפסיק לעשן? תזהרו מהמזונות האלה - שמעלים את החשק לניקוטין
תהליך הפסקת העישון הוא מאתגר גם ככה, אבל יש מספר מאכלים שרק מעלים את החשק לסיגריות – ולכן כדאי לכן להימנע מהם לחלוטין כדי להצליח בתהליך

עם תחילתה של שנה חדשה, רבים מקבלים החלטה לדאוג לבריאות שלהם ולהפסיק הרגלים רעים – כמו עישון. אם אתם אחד מאלה, כדאי שתשימו לב למה שאתם אוכלים, כי מסתבר שיש מזון שמעלה את החשק לניקוטין.

על פי מומחה, ישנם ארבעה סוגי מאכלים, ומשקה אחד מאוד פופולארי, שכל מי שמנסה להפסיק לעשן צריך להימנע לחלוטין מהן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כל מזון חריף, חטיפים עשירים בסוכר, מאכלים מטוגנים ומזונות אחרים עם כמויות נתרן גבוהות – צריכים להיות מחוץ למשחק.

"מודעות לתזונה זה המפתח, מכיוון שמזונות חריפים וממותקים יכולים לעורר את החשק לניקוטין", אמר המומחה. "יתר על כן, אם תבחרו במזונות ממותקנים מדי בזמן שאתם מנסים להפסיק לעשן, אתם מסתכנים ביצירת התמכרות לסוכר כתחליף לניקוטין".

"גם יש להימנע ממזונות מטוגנים, מכיוון שהם יכולים לתרום לעודף בשומן בפלג הגוף העליון ולהוסיף לחץ על הסרעפת. עבור כל מי שנמצא בתהליך הפסקת עישון, הלחץ המוגבר הזה יכול להחמיר את קשיי הנשימה ולהפוך את המאמץ למאתגר יותר".

כמו כן, "צריכת יתר של מלח עלולה לגרום לאגירת מים בגוף, וליצור משקל נוסף על הסרעפת", הוסיף.

ואז, יש גם קפה – שפועל "כטריגר לעישון ניקטון מכיוון שהקפאין מגביר את ההשפעות המעוררות של סיגריות", הזהיר. "השילוב של קפה וסיגריה הופך לשגרה, מחזק את הקשר בין השניים, מה שהופך למתאגר יותר עבור המבקשים להפסיק".

הפסקת עישון כנראה גם תפגע במצב הרוח ותגרום לנדודי שינה, אבל היא חשובה מאין כמוה שכן עישון הוא הגורם המוביל למחלות ומוות מוקדם. כך על פי משרד הבריאות האמריקאי, שציין כי כמעט 70% מהמבוגרים המעשנים אומרים שהם רוצים להפסיק.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE