הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאות מיהודי הוליווד במכתב חריף נגד האקדמיה לקולנוע: "מבטלים את הזהות וההיסטוריה"
כמעט 300 אנשי תרבות ובידור יהודים-אמריקאים מאשימים את הארגון המפיק את טקס האוסקר בהדרה והפליה, ובחוסר הבנה של בעיית האנטישמיות

260 יהודים שלוקחים חלק בתעשיית הבידור האמריקאית – כמו דיוויד שווימר, ג'וליאנה מרגוליס וג'וש גד, חתמו על מכתב פתוח אשר מעביר ביקורת קשה על ארגון 'האקדמיה האמריקאית לקולנוע', האחראי על האוסקר, בטענה להפליה נגד יהודים.

כחלק ממאצי הגיוון של האקדמיה, היא מאפשרת לקבוצות מיעוט לקבל ייצוג הולם. עם זאת, הארגון לא כלל את היהודים – מה שהביא את 260 אנשי התרבות והבידור היהודים בהוליווד לחתום על המתכב, שנשלח ב-9 בינואר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אנו מברכים על המאמצים של האקדמיה לדחוף להפצת סיפורים מגוונים ואותנטיים, מאמץ כזה שמדיר יהודים הוא גם קיצוני וגם מעיד על חוסר הבנה של אנטישמיות", נכתב במכתב שאורגן על ידי Jew in the City. "המהלך מוחק את העמיות היהודית ומנציח מיתוסים של לובן יהודי, כוח, ושגזענות נגד יהודים היא לא עניין גדול או שזהה נחלת העבר".

המכתב ממשיך ומסביר כי היהודית היא לא רק דת, אלא מדובר בקבוצה אתנית "עם מנהגים רוחניים מגוונים... העובדה שיהודים מודרים מתקן הייצוג וההכלה של האקדמיה לקולנוע, היא דבר מפלה שמביא לביטול הזהות, ההיסטוריה והגנטיקה".

תקני הגיוון וההכלה של האקדמיה נקבעו לראשונה בשנת 2020, ומטרתם להגביר את הייצוג של כל מי שהופלה עד אז - נשים, חברי קהילה הלהט"ב, קבוצות גזעיות או אתניות או כאלה עם מוגבלות קוגניטיבית או פיזית.

וכך, החל מהשנה הנוכחית, סרטים יוכלו להיות מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר רק אם אחד השחקנים הראשיים או שחקן משנה משמעותי יהיה מקבוצה גזעית או אתנית לא מיוצגת. כמו למשל שחקנים אסייתים, היספנים, שחורים, ילידים, מזרח תיכוניים ועוד.

"היעדרם של יהודים מקבוצות 'חסרות ייצוג' מרמז שיהודים זוכים לייצוג יתר בסרטים, וזה פשוט לא נכון", ממשיך המכתב. "יש מעט מאוד סרטים על יהודים, מלבד סרטים על השואה. יתרה מכך, כשמציגים דמויות יהודיות, הן מגולמות לרוב על ידי לא יהודים, מה שלא קורה אצל קבוצות מיעוט אחרות".

המכתב סיכם:

"על עולם הבידור חובה לעשות את חלקו בהפצת תיאורים אמיתיים ואנושיים של יהודים, להגביר את ההבנה והאמפתיה אצל הצופים בזמנים מסוכנים אלה. אנו מבקשים מהנהגת האקדמיה לקולנוע לעשות את חלקה בקידום מטרה צודקת זו, ממנה התעלמו במשך זמן רב מדי".

בין 260 החותמים על המכתב ניתן למצוא את מייקל רפפורט, ג'וש גד (לשבור את הקרח), טיפאני האדיש, דברה מסינג (ויל וגרייס), ג'ניפר גודווין, מרתה קאופמן וקווין ברייט (מפיקי 'חברים'), ברט גלמן, דייויד שור (יוצר 'האוס').

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE