הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זהירות: ב-88 אחוזים מדגימות הבשר, העוף והדגים בארצות הברית נמצאו מיקרו-פלסטיקים
מחקר אמריקאי שנערך בשיתוף אוניברסיטת טורונטו חושף ממצאים מחרידים ביחס לרמות החשיפה שלנו למיקרו-פלסטיקים הבאים מן החי - "סביר להניח שבשטח המצב גרוע אף יותר"

מחקר חדש מצא שהרוב המכריע של מזונות מן החי עתירי החלבון ובמיוחד הבשר והדגים מזוהמים במיקרו-פלסטיקים. המחקר המקיף, שנערך על ידי חוקרים בעמותת 'Ocean Conservancy', מצא שכ-88% מדגימות החלבון שנבדקו הכילו חלקיקים אלו.

"מוצרים בעיבוד גבוה הכילו הכי הרבה מיקרו-פלסטיק לגרם", נכתב במחקר שקבע כי, "רמות הזיהום המיקרו-פלסטי לא היו שונות בין המותגים או סוגי החנויות שבהם נקנו הפריטים".

הדגימות חולקו לכ-16 סוגים, כבשר בקר, עוף, פירות ים, חזיר, טופו ומוצרי מזון מהצומח. חלקיקי מיקרו-פלסטיק התגלו בכל 16 סוגי הדגימות.

"החשיפה המקסימלית של מבוגרים בארה"ב לחלבונים אלה היא כ-~3.8 מיליון מיקרו-פלסטיק בשנה", מדווח המחקר.

"ממוצע החשיפה של מבוגרים בארה"ב מצריכת חלבונים אלו היא יותר מ-11,000 מיקרו-פלסטיק בשנה", נכתב בחלק המסקנות של המחקר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Smith Collection/Gado/Getty Images - Ben Stansall/AFP via Getty Images)

 

מיקרו-פלסטיקים הם חתיכות פלסטיק שגודלן פחות מחמישה מילימטרים. כמו כן ישנו את 'הננו-פלסטיק' שאפילו קטן יותר, והוא בגודל של פחות ממיקרומטר אחד.

מבין הדגימות שנבדקו, כ-44% מהמיקרו-פלסטיקים שנמצאו היו בצורת סיבים. שליש נוסף מהחלקיקים היו בצורת שברי פלסטיק.

המחקר, שנערך בשיתוף עם אוניברסיטת טורונטו, מציין כי בשל מגבלות על שיטות הזיהוי שלהם, כמות החלקיקים יכולה להיות אפילו גבוהה יותר משנמצא במחקר.

"בעוד שהמחקר שלנו מקדם באופן משמעותי את ההבנה של שכיחותם במערכת המזון האנושית, יש כמה מגבלות מובנות לממצאים שלנו", לשון המחקר.

"בשל מגבלת הגילוי הקשורה לספירה וזיהוי חלקיקי מיקרו-פלסטיק, התוצאות שלנו מתייחסות רק למיקרו-פלסטיק בגודל 45 מיקרומטר ומעלה. המשמעות היא שננו-פלסטיק (NPs) וכל מיקרו-פלסטיק מתחת ל-45 מיקרומטר אינם נכללים בתוצאות שלנו".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE