הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם מישהו מסביבכם הוא פסיכופת? כך תדעו
אם אתם מכירים מישהו שנראה לכם אנטי-חברתי, יכול להיות שהוא סובל מהפרעת האישיות, שלפעמים יכולה להיות מסוכנת. אלו הם סימני האזהרה שכדאי שתדעו עליהם

פסיכולוג עם ניסיון בטיפול בהפרעות נוירופסיכיאטריות, חשף את סימני האזהרה שיגרמו לכם להבין אם מישהו קרוב אליכם הוא לא סתם אנטי-חברתי, אלא פסיכופת.

במאמר שכתב ל-Psycology Today, קורט וו. אלה אמר כי אינטראקציה עם פסיכופתים היא שכיחה ביותר בארה"ב, בעיקר במדינות הצפון-מזרחיות.

אלה, פרופ' לפסיכיאטריה בביה"ס לרפואה באוני' ג'ורג'טאון, מתגורר בוושינגטון הבירה – שהיא נחשבת לבירת הפסיכופתים בארה"ב, ואחריה קונטיקט, מיין, ניו יורק ומרילנד. המדינות עם שיעור הפסיכופתים הנמוך ביותר, אגב, הן קרוליינה הצפונית, טנסי, מיסיסיפי, נברקסה וקרוליינה הדרומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

פסיכופתיה, בדומה לסוציופתיה, אינה אבחנה פסיכיאטרית שכיחה, ופעמים רבות אנשים הסובלים מכך יוגדרו פשוט כאנטי-חברתיים.

"סימני ההיכר הנפוצים של הפרעה זו הם: שקר\הונאה, נטייה לתוקפנות, וללא תחושות של חרטה או אשמה. קשה להם גם ליצור קשרים רגשיים משמעותיים או לחוות אמפתיה עמוקה", הסביר אלה.

תכונה נפוצה נוספת, אך לא בהכרח מאפיינת, היא בחירת הקריירה, שכן פסיכופתים נמשכים למקצועות ש"דורשים מידה גדולה של ניתוק", כמו עובדי מדינה, מנתחים, עורכי דין ומנכ"לים.

פרופ' אלה הדגיש כי פסיכופתים הם לא בהכרח אנשים אלימים, כמו שמוצגים בסרטים וסדרות. אבל הוא גם הסביר כיצד לפעול כשאתם מוצאים את עצמכם בעימות עם פסיכופת.

קודם כל, סמכו על עצמכם וזכרו את התכונות האנטי חברתיות, כמו "לבקש ממכם יותר טובות או יחס מיוחד ממה שהם מוכנים להשיב. הרגשות שלהם עשויים להיות 'כבויים', ויגלו עניין מועט בכם או בחייכם. לרוב מרגישים לא בנוח לידם, מבלי לדעת למה".

אלה מציע גם להראות לאותו אדם שאתם יודעים שהוא פסיכופת. "כך הם מבינים שהם לא יכולים לתמרן או לנצל אתכם. כמו כן, חשוב לא לשתף יותר מדי מידע אישי, שאח"כ ישמש נגדכם".

ולבסוף, פשוט תתרחקו מאנשים כאלה. "פסיכופתים יכולים להיות אימפולסיבים ונקמנים. אם הם מרגישים עוול או אתגר, דברים יכולים להסלים במהירות. ומכיוון שפחות אכפת להם מהשלכות חברתיות והם לא מרגישים חרטה, מעשיהם עלולים להיות מסוכנים".

 

 

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE