הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחת ולתמיד: צחצוח שיניים – לפני או אחרי ארוחת הבוקר?
מומחה לרפואת שיניים מבריטניה הסביר מתי הכי כדאי לכם לנקות את השיניים, כדי למקסם את בריאות הפה ולהימנע מפגיעה בציפוי השן ומדלקות חניכחיים

הזמן הטוב ביותר לצחצוח השיניים נתון לוויכוח בין רופאי שיניים – כאשר יש את אלה שחושבים שניקוי הפה לפני ארוחת הבוקר היא הדרך הטובה ביותר לשמירה על פה בריא, ואחרים מאמינים ההפך.

לטענתו של ד"ר ג'יי ג'וש, מ-MKDental שבבריטניה, הסביר כי צחצוח שיניים לאחר ארוחת הבוקר "נחשב מועיל יותר לבריאות הפה, שכן זה עוזר להגן על השיניים מפני הנזק הפוטנציאלי הנגרם על ידי מזון ומשקאות חומציים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ההגנה על השיניים מפני חומציות, כמו ממיץ תפוזים או קפה, היא המפתח לעצירת הפגיעה באמייל - שכבת הציפוי של השן. לכן, מי שמצחצח שיניים לפני ארוחת הבוקר עלול לגרום לשיניים להיות פגיעות יותר.

אי הצחצוח לאחר האכילה עלול להשאיר חלקיקי מזון בפה או בין השיניים, ולפתח פלאק – שיכול "להוביל לדלקת חניכיים, שאם לא תטופל, היא יכולה להתפתח למצב חמור יותר".

אותה בעיה יכולה להופיע כאשר מצחצחים את השיניים קרוב מדי לסיום ארוחת הבוקר – בגלל שב-30 הדקות הראשונות לאחר הביס האחרון, האמייל נמצא במצב פגיע וניקוי השיניים יכול רק לפגוע בו.

"המתנה של כחצי שעה לאחר האוכל, מאפשרת לרוק שלך לעזור בנטרול החומציות ומינרליזציה עבור השיניים, ובכך להפחית את הסיכון לנזק", אמר ד"ר ג'וש.

מעבר לבריאות השיניים, ישנה סיבה נוספת למה כדאי לכם לצחצח שיניים לאחר הארוחה, שכן הדבר יכול "ליצור מחסון פסיכולוגי מפני חטיפים בין ארוחות, מה שכמובן מועיל לבריאות הפה. למעשה, זה יכול למנוע אכילה אימפולסיבית ולקדם תכנון ארוחות טוב יותר".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE