הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרגישים שאתם מסריחים לאחרונה? יש לכך כמה סיבות
שינויים גופניים ונפשיים יכולים להשפיע לרעה על ריח הגוף שלנו, מה שעשוי לפגוע בביטחון העצמי שכן זה יכול להיות מביך להגיע לעבודה או לפגוש חברים

ריח גוף טוב, או לפחות לא מסריח, הוא דבר חשוב לרובנו, ולפעמים הוא משתנה בגלל הגיל, שינויים נפשיים או תזונתיים, או מחלות מסוימות.

הריח "נגרם על ידי חיידקים על העור, שמפרקים זיעה ומפיצים ריח רע", אמר ד"ר ג'ושוע זייכנר, רופא עור מניו יורק. "החיידקים האלה חיים על כולנו, ונחשבים לחלק מהמיקרוביום הטבעי של העור".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ישנם שני סוגים של בלוטות זיעה: אקרינית ואפוקרינית. הראשונה נמצאת בכל הגוף, והיא זיעה מימית יותר שלרוב נראה אחרי אימון אינטנסיבי. בלוטות זיעה אקריניות לא מייצרות ריח.

בלוטות אפוקריניות, לעומת זאת, נמצאות בבית השחי, באזור איברי המין, בשדיים וגם באוזניים. הריח מזיעה מבלוטות אלה, "אינו קשור לזיעה עצמה אלא לפירוק חלבונים על ידי החיידקים", הסבירה ד"ר סוזן מאסיק, רופאת עור מאונ' אוהיו סטייט.

מאסיק הוסיפה שיש אנשים עם יותר בלוטות אפוקריניות מאחרים, מה שאומר שאנשים אלה נוטים להריח יותר. עם זאת, אם שמתם לב שהריח גוף שלכם הפך לפתע לרע יותר – זה כנראה לא קשור לבלוטות הללו, שכן הן גנטיות.

מכאן, שינויים באורח החיים יכולים להשפיע רבות על ריח הגוף. נוסף להיגיינה האישית, חשוב לשים לב לתזונה, שמהווה גורם מרכזי.

ריח הגוף האישי שלכם יכול להיות מושפע ממספר מזונות ספציפיים, כמו ברוקולי, כרוב וקייל, גם שום ובצל, בשר אדום, תבלינים כמו כמון ופפריקה – ואלכוהול.

מאסיק הסבירה ש"דיאטות עשירות חלבון יכולות להיות אשמות" בהחמרה בריח הגוף. תזונה קטוגנית למשל, משפיעה רבות על הריח – ולרעה, מאחר שהיא גורמת לתהליך המרת חומצות השומן לכימיקלים, שיכולים להריח ממש כמו מסיר לק, אצטון.

גם מתח נפשי משפיע על הריח, ואם אתם מרגישים מסריחים לאחרונה, תבדקו עם עצמכם האם אתם לחוצים יותר מהרגיל?

"בלוטות אפוקריניות מופעלות בדרך כלל במצבי לחץ", הסביר זייכנר, "זיעת סטרס היא מצב אמיתי, ובמקרים מסוימים היא עלולה להריח שונה מזיעה רגילה בגלל ההרכב הזונה של הזיעה מבלוטות אלה".

לבסוף, ישנם מצבים רפואיים שעלולים לגרום לריח רע – כמו פטריות בעור, השמנה, מחלות כבד, מחלה בבלוטת התריס, מחלת כליות וגם תנודות הורמנליות, כמו הריון וגיל המעבר.

אם אתם מודאגים, תזכרו שתמיד כדאי ללכת לרופא שיכול לבדוק איתכם אם ריח הגוף נגרם מכל אחד מהסיבות שצוינו.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE