הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר ישראלי: דמעות של נשים עשויות להשפיע לטובה על גברים
חוקרים ממכון ויצמן יצרו סיטואציה שגרמה להתנהגות אגרסיבית בקרב כ-30 גברים, ונדהמו לראות כיצד רבים מהם התרככו אחרי שהריחו דמעות של נשים

מחקר ישראלי חדש שנערך במכון ויצמן למדע, הראה את ההשפעה הגדולה שיכולה להיות לדמעות של נשים על גברים – ולמעשה להפחית התנהגות אגרסיבית ביותר מארבעים אחוזים.

המדענים הוכיחו כי תרכובת כימית הנמצאת בדמעות של בני אדם, יוצרת אות שגורמת לירידה של פעילות בשני אזורי מוח הקשורים לתוקפנות של גברים.

כחלק מהמחקר, החוקרים אספו דמעות מפניהן של נשים, שהתבקשו לצפות בסרט עצוב. בניסוי השתתפו גם 31 גברים, ששיחקו במשחק מחשב שעוצב כדי להכעיס אותם על ידי חילוק ניקוד באופן לא הוגן, מה שעורר אצלהם תגובה אגרסיבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

לאחר מכן, החוקרים הביאו לגברים להריח תמיסת מלח או דמעות של נשים, ואז קיבלו ספוגיות ספוגות באותו נוזל, והם התבקשו להניח אותן על שפתיהם העליונה.

וכך, אותם גברים שהריחו את הדמעות של הנשים, הציגו התנהגות אגרסיבית נמוכה ב-43.7% לעומת אלה שקיבלו תמיסת מים מלוחים.

נועם סובל, פרופ' ראשי לנוירוביולוגיה באוניברסיטה, שהוביל את המחר, אמר: "הירידה בתוקפנות הייתה מרשימה מאוד, וזה נראה ממש אמיתי".

 בעוד שסובל הודה כי לא סביר שלכימיקלים בדמעות תהיה השפעה גדולה וממשית על ההתנהגות, הוא ציין כי ייתכן שהרכב הדמעות התפתח והשתנה כדי להגן על תינוקות פגיעים.

"תינוקות לא יכולים להגיד: 'תפסיקו את התוקפנות כלפיי'. הם מוגבלים ביכולתם לתקשר, והם חסרי אונים", הסביר. "אבל ייתכן שהאבולוציה סיפקה לתינוקות את הכלי הזה שמסייע להוריד את התוקפנות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE