הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חלת שבת באורך של עשרה מטרים: האם ניו יורק שברה שיא עולמי חדש?
שני ארגונים יהודים שיתפו פעולה כדי להכין את החלה הארוכה בעולם, שנחשפה ביום שישי שעבר כחלק מאירוע "שבת של אהבה", שמטרתו לחבק את העם היהודי בזמן גל אנטישמיות עצום

שני ארגונים יהודיים מניו יורק שיתפו פעולה בשבוע שעבר ואפו חלה באורך של יותר מעשרה מטרים, בתקווה לקבוע שיא עולמי חדש.

הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) יחד עם האיחוד האורתודוקסי ניסו לשבוא את השיא העולמי של החלה הארוכה ביותר. אם ייקבע שהחלה אכן עברה את 35.2 פיט, שזה 10.7 מטרים – היא תזכה בשיא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: JFNA)

 

שתי מאפיות בשתי מדינות שונות לקחו חלק בפרויקט הגדול. מאפיית שטראוס בברוקלין הכינה ולקעה יותר מ-90 קילוגרמים של בצק. לאחר מכן, הוא הועלה למשאית גדולה בת 18 גלגלים, שהסיע את הבצק הלא אפוי ל-David’s Cookies בניו ג'רזי – לה יש "תנור מנהרה".

לאחר האפייה, החלה הוחזקה למשאית ונלקחה לבית הספר 'רודף שלום', הקשור לקהילה בניו יורק, שם התלמידים זכו לאכול את חלת השבת.

החלה נחשפה שם ביום שישי, ה-19 בינואר, במסגרת חגיגות "שבת של אהבה באמריקה הצפונית", יוזמה שיצרה JFNA, שמטרתה להיות "חגיגת ארוחת השבת הגדולה ביותר בהיסטוריה של צפון אמריקה", כפי שנכתב באתר.

"שבת האהבה שואפת לחבק כמה שיותר יהודים, כולל המספר העצום של יהודי צפון אמריקה שמעולם לא חגגו שבת לפני כן ומחפשים דרך להתחבר לזהותם היהודית", נמסר.

 

(צילום: JFNA)

 

"עבור היהודים הנאבקים מול גל עולמי של אנטישמיות ואנטי-ציונות, השבת מביאה יום של שלום, של כבוד ויום של חיבור מחדש, לא רק עם המשפחה והחברים, אלא עם העם היהודי כולו".

ה-JFNA הוא ארגון ש"מייצג יותר מ-400 קהילות יהודיות עצמאיות", נכתב באתר של הפדרציה, שמגייסת ומחלקת מעל 2 מיליארד דולר בכל שנה לקבוצות צדקה שונות.  

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE