הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אונר"א פיטרה 12 עובדים עזתים – אחרי שישראל הוכיחה שהם השתתפו בטבח על יישובי הדרום
בעקבות המהלך, ארצות הברית החליטה להפסיק מיידית את המימון לסוכנות של האו"ם – אשר ידועה ככזו המטפחת אידיאולוגיה קיצונית ומעודדת טרור

הסוכנות של האו"ם לפליטים פלסטינים, אונר"א, פיטרה 12 אנשי צוות שעבדו ברצועת עזה – זאת לאחר שהוכח כי הם לקחו חלק במתקפת הטרור הרצחנית שידעה מדינת ישראל. בעקבות ההאשמות הללו, ארה"ב החליטה להפסיק מיידית את המימון של הגוף הבינלאומי.

ההחלטה הגיעה לאחר שישראל מסרה מידע על 12 עובדי אונר"א שהיו מעורבים ברצח ההמוני ביישובי הדרום – כך מסר נציב הסוכנות, פיליפ לזריני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

"כדי להגן על יכולתה של הסוכנות לספק סיוע הומניטרי, קיבלתי את ההחלטה לסיים לאלתר את החוזים של אנשי הצוות הללו לפתוח בחקירה ללא דיחוי כדי לבסס את האמת", אמר.

כאמור, ארצות הברית החליטה להפסיק מיידית את המימון לאונר"א בגלל ההאשמות הללו, כפי שנמסר ממחלקת המדינה. מדובר במהלך אמריקאי משמעותי שכן עם כניסתו של ממשל ביידן לבית הלבן, חודש המימון לסוכנות אחרי שהופסקה על ידי ממשל טראמפ בשנת 2018.

"ארה"ב מוטרדת מאוד מההאשמות שייתכן ו-12 עובדי אונר"א היו מעורבים במתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר", נמסר. "מזכיר המדינה אנטוני בלינקן שוחח עם מזכ"ל האו"ם כדי להדגיש את הצורך בחקירה יסודית ומהירה של העניין".

מאז חידוש העברת הכספים לאונר"א, ממשל ביידן העביר לסוכנות יותר מ-730 מיליון דולר.

הפרסום האחרון עורר קריאות רבות לסגור לצמיתות את הסוכנות אשר ידועה בהסתה חמורה נגד ישראל. כך למשל הנציגה מניו יורק, אליז סטפניק, שאמרה:

"ב-3 השנים האחרונות ביידן שלח מיליוני דולרים מכספי משלם המיסים לעזה, ללא פיקוח וללא אחריות, מה שאפשר את התפשטותם של חומרים חינוכיים מתועבים ואנטישמיים ברחבי הרצועה, ומילאו את הקופה של חמאס".

"ביידן חייב לנתק לצמיתות את כל המימון עבור הארגון האנטישמי והאלים הזה".

 

 

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE