הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המצב מחמיר: כמות חוצי הגבול שוב שברה את שיא כל הזמנים
מספר מטורף של מאות אלפי מהגרים נתפס בגבול הדרומי, חלקם ברשימת הטרור של ה-FBI - והנתונים לא כוללים את אלה שהצליחו להימלט מרשויות החוק

משבר הגבול הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני ארצות הברית, והוא ממשיך להחריף שכן חודש דצמבר סימן שיא נוסף עם 302,000 מפגשים עם מהגרים.

סוכנות המכס והגנת הגבולות, ה-CBP, פרסמה ביום שישי את הנתונים הרשמיים לחודש דצמבר, כאמור עם 302,034 מפגשים בין סוכני האכיפה לחוצי הגבול. מדובר בשיא חדש, ששובר את הרף מחודש ספטמבר, אז עמד על 300 אלף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעבר איגל פאס שבריו גרנדה, טקסס, ה-18 בדצמבר (צילום: Getty Images)

 

כמות חוצי הגבול שנתפסה בחודש שעבר, מספיקה למלא את אצטדיון לאס וגאס סופר בול יותר מארבע וחצי פעמים, והיא כמעט כל האוכלוסייה של סינסינטי, שהיא העיר השלישית בגודלה באוהיו.

מתוך מאות אלפי המהגרים שנתפסו, 19 מהם היו ברשימת המערב אחר טרור של ה-FBI – שזה גם נתון מדאיג ביותר, שכן מאז תחילתה של השנה הפיסיקלית 2024 מספר המעצרים הכולל של חשודים בטרור עומד על 50.

המספרים ממשיכים לגדול אבל לא מדובר במגמה מפתיעה, שכן המשבר בגבול החריף מאז 2021. לאחר שיא בשנת 2022, השנה הפיסיקלית של 2023 שברה שיא נוסף של 2.4 מיליון מפגשים עם מהגרים.

חשוב לציין, שהמספרים שמתפרסמים לא כוללים את אלה שהצליחו להימלט מרשויות החוק כאשר על פי הערכות מדובר ביותר מ-800,000, או לא כולל את המהגרים ששוחררו על תנאי אל תוך המדינה, כחלק מתוכנית הממשל המאפשרת ל-30,000 מהגרים כל חודש מקובה, האיטי, ניקרגואה וונצואלה לטוס ישירות אל ארה"ב.

עם פרסום הנתונים, נציב ה-CBP טרוי מילר אמר כי הסוכנות "שומרת על ערנות כדי להגיב לאתגרים החמורים שאנו חווים במעבר הגבול הדרומי".

"אנו ממשיכים להשתמש בכל המשאבים הזמינים כדי להבטיח את הבטיחות והביטחון של הסוכנים והקצינים, ושל המהגרים שפעמים רבות הם קורבנות לארגוני פשע טרנס-לאומיים", אמר. "ועדיין, ה-CBP והשותפים הפדרליים שלנו זקוקים לתמיכה נוספת מהקונגרס".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE