הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
13 שנות מאסר לחבר מועצת לוס אנג'לס: "תיק השחיתות מהחצופים שנחשפו במחוז"
חוסה הויזאר ייצג את מרכז העיר אל.איי במשך 15 שנים, בהן ניצל את כוחו הפוליטי כדי לסחוט גורמים שונים ועבור טובות הנאה, כדי להעשיר את עצמו ואת חבריו

חבר מועצת לוס אנג'לס לשעבר, חוסה הויסאר, נידון ביון שישי ל-13 שנות מאסר בגין פרשת שחיתות שבה היו מעורבים לפחות 1.5 מיליון דולר במזומן, כמו גם הטבות שונות בתמורה לסיוע בקידום פרויקטי נדל"ן ודיווח מיסים כוזב.

הפוליטיקאי לשעבר בן ה-55 מבויל הייטס, שייצג את אזור מרכז העיר לוס אנג'לס במשך כ-15 שנים, יצטרך גם לשלם קנס של 1.3 מיליון דולר.

כל זאת אחרי שלפני כשנה הוא הודה באשמה של קשירת קשר להפרת חוק הארגונים המושפעים והמושחתים (RICO) ובסעיף אחד של העלמת מס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוזה הויזאר, נשלח ל-13 שנה בכלא הפדרלי (צילום: Getty Images)

 

משרד המשפטים אמר כי הויזאר ניצל את תפקידו כנבחר ציבור כדי להגדיל את ההון שלו ושל חבריו. "הוא הודה כי הוא עמד בראש תוכנית סחיטה שהעשירה את עצמו ואחרים, בעוד שיצרו מונופול על הכוח הפוליטי – זאת על חשבון תושבי אל.איי", אמר התבוע מרטין אסטרדה בינואר אשתקד.

אסטרדה הוסיף כי המקרה של הויזאר הוא "אחד ממקרי השחיתות הציבוריים החצופים ביותר שנחשפו במחוז הזה".

חדשות KCAL השיג ראיות ששימשו את התובעים להרשעתו של הויזאר – כמו סרטון המציג 200,000 דולר במזומן בתוך קופסת וויסקי של ג'וני ווקר בלו לייבל, יחד עם קופסת דון חוליו ובפנים אותה כמות כסף.

כמו כן, ערוץ החדשות המקומי השיג שיחה מוקלטת בין הויזאר לפקיד ותיק, ג'ורג' אספרזה, הקושר את השניים לכמות הכסף שהתגלתה.

כחלק מעסקת הטיעון עליה חתם, הויזאר הודה כי השתמש במשרד שלו כדי לעזור למפתחי נדל"ן שסייעו בתשלום שוחד והטבות כספיות אחרות. התובעים אמרו כי הוא ובכירי עירייה נוספים דרשו וקיבלו שוחד במזומן, ז'יטונים של קזינו, ארוחות יוקרה וגם כרטיסים להופעות ואירועי ספורט.

אם לא די בכך, פקידי הציבור קיבלו שירותי זנות, טיסות במטוסים פרטיים וכרטיסים לחברות תעופה מסחריות, ושהייה בבתי מלון יוקרתיים.

לבסוף, הויזאר הודה כי קיבל שוחד של 600 אלף דולר ממפתח נדל"ן מיליארדר, כדי להסדיר בסודיות תביעה בגין הטרדה מינית.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE