הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"החלטה איומה": אחד הרוצחים המתועבים ביותר צפוי לחזור לרחובות קליפורניה
ועדת השחרורים של סן פרנסיסקו אישרה את בקשת החנינה של פטריק גודמן, שרצח באכזריות רבה ילד בן 3, זאת למרות שהתובע הבטיח כי הוא יבלה את שארית חייו מאחורי סורג ובריח

ויכוח סוער התעורר בקליפורניה לאחר שנודע כי אדם שרצח באכזריות את בנה בן ה-3 של זוגתו לשעבר, כאשר הכה אותו כל כך קשה עד שהוא סבל מעשרות פציעות טראומטיות, עצמות שבורות ואיברים "מפורקים" – צפוי לקבל חנינה על תנאי ולצאת לחופשי, על אף שהתובע התחייב להחזיק אותו מאחורי סורג ובריח למשך שארית חייו.

פטריק גודמן, כיום בן 49, רצח את אלייז'ה סנדרסון בתחילת דצמבר 2000. הבוחן הרפואי של סן פרנסיסקו מצא אז שחלק מהפציעות שנגרמו לבן ה-3 נגרמו על ידי הנפת הילד מפרק כף היד שלו והטחתו בקיר שוב ושוב.

בשנת 2002 נקבע גזר דינו של גודמן, ואז סגן התובע המחוזי אמר: "הדצק נעשה בכך שהרוצח של הילד הקטן הזה יבלה את שארית חייו בכלא".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אבל בחודש דצמבר האחרון, התקיים דיון בנושא שחרורו על תנאי של גודמן, כאשר נשמעה התנגדות חזקה מצד משרד התובעת המחוזית ברוק ג'נקינס. באותו דיון, גודמן אמר לחברי ועדת השחרורים כי "אני מקווה שיום אחד אצליח להראות למשפחתו של אליהו, לחברה ולכל מי שהושפע מהמעשים שלי, שאני לא המפלצת שהייתי פעם".

חברי הוועדה, מישל מינור ודיין בלייק, האמינו לדבריו של גודמן והחליטו לתת לו הזמנות נוספת, זאת למרות שרק בחודש מאי האחרון בקשתו לשחרור נדחתה למשך שלוש שנים לפחות. אבל בחודש שעבר, הוועדה שינתה את דעתה.

"אנו מוצאים שמר גודמן אינו מהווה כרגע סיכון לביטחון הציבור ולכן הוא מתאים להשתחרר על תנאי", אמר מינור לאחר 15 דקות של דיון פנימי שנערך לאחר השימוע.

קצין משטרת סן פרנסיסקו לשעבר, בריט אלמור, זעם על כך שגודמן צפוי לצאת לחופשי: "זה הפשע הכי מתועב שיש. זה היה פשע נגד ילד".

כאשר ההחלטה כעת נמצאת על שולחנו של המושל גווין ניוסום, אלמור אמר בראיון ל'פוקס ניוז' שהוא מצפה מהמושל הדמוקרטי לבטל את החלטת הוועדה – וללכת צעד קדימה עם ביצוע בדיקה אם פקידי ועדת השחרורים אכן כשירים לעשות את עבודתם.

אפילו ג'ונתן חתאמי, מועמד לתפקיד התובע המחוזי של לוס אנג'לס – שאחראי להכנסתם של אלפי מתעללי ילדים אל בית הכלא, אמר כי ההחלטה לשחרר את גודמן היא "איומה", ואמר שאנשים שפוגעים בילדים הם הפושעים הגרועים ביותר.

"ילדים הם הכי פגיעים בחברה שלנו, ולכן רוצחי ילדים הם סכנה לכל הקהילה, נקודה", אמר חתאמי. "מי שרוצח ילד יכול לרצוח כל אחד".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE