הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה"פנינה הנסתרת" של קליפורניה: האם כבר ביקרתם בפארק הלאומי לאסן?
ארבעה סוגי הרי געש, יותר מ-250 ק"מ של מסלולי הליכה, כמות שלג מכובדת בחורף שהופך אותו ליעד נהדר לסקי ונביעות הידרותרמיות – וכל זה, בלי יותר מדי מבקרים

בצפון קליפורניה מסתתרת לה פנינה לאוהבי הטיולים, שמזכיר בנוף את הפארק הלאומי ילוסטון, מהפופולריים ביותר בארה"ב – אבל הוא שקט בהרבה.

לפארק הלאומי הוולקני לאסן, כשלוש שעות מסקרמנטו, "יש מאפיינים וולקניים והידרותרמיים כמו שתמצאו בילוסטון, אבל בלי כל ההמונים", אמר מפקח הפארק, קרלו ארגלו. "אפשר להסתובב כאן בפארק ולא לראות אפילו אדם אחד, כמובן תלוי בעונה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ועדיין, יש הרבה מה לראות, כמו למשל ארבעה סוגים שונים של הרי געש בפארק אחד, כאשר "כל סלע בפארק לאסן מקורו בהרי געש".

אין מה לדאוג, כמובן, שכן הרי הגעש בלאסן לא התפרצו יותר ממאה שנה. האחרונה הייתה בשנת 1915, אז היה מדובר "בהתפרצות עצומה. אנשים מכל רחבי ארה"ב רצו להגיע לקליפורניה כדי לראות את פסגת לאסן".

ומאז יש הרבה סוגים של מעיינות חמים, "וכולם מחוממים על ידי מאגמה מתחת לפני השטח של כדור הארץ. אז זה אינדיקטור שיש פעילות וולקנית פוטנציאלית. אבל כרגע, בפארק אין הרי געש פעילים".

מלבד הרי הגעש, הפארק מקבל גם עד כעשרה מטרים של שלג מדי שנה, מה שהופך אותו ל"ארץ פלאות החורף", כפי שהסביר ארגלו, שציין כי מדובר ביעד מעולה לסקי.

 

 

נוסף לכך, הפארק כולל יותר מ-250 קילומטרים של מסלולי הליכה – ובזכות הזיהום האוויר הנמוך באזור, השמיים בהירים בימים והכוכבים מאירים חזק בשעות החשיכה.

אז בסך הכל בטוח לטייל באפרק לאסן, כמובן עם עירנות לאפשרות של סכנות כמו מפולות שלגים בימי החורף הקשים או התייבשות כאשר השמש חזקה.

לדעתו של ארגלו, התקופה הטובה ביותר לבקר בפארק היא בחודש ספטמבר, אז "מזג האוויר ממש ממש נחמד, ויש כמות טובה של אור".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE