הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השלכות הרסניות: כ-65 אלף נשים נכנסו להריון כתוצאה מאונס – רובן ללא גישה להפלות
אותן עשרות אלפי קורבנות הן מ-14 המדינות עם חוקי ההפלות המחמירים ביותר, כאשר בכל אחת מהן בוצעו פחות מעשר הפלות כל חודש – מה שאומר שהנשים הללו או ילדו, או עברו הליך בשוק השחור

יותר מ-64,500 נשים נכנסו להריון כתוצאה מאונס ב-14 המדינות שאסרו כמעט לחלוטין על הפלות מאז ביטול פסיקת רו נגד וייד ב-2022, כך על פי מחקר שפורסם ביום רביעי האחרון בכתב העת JAMA Internal Medicine.

מחקר אחר מצא כי היו פחות מעשר הפלות בכל חודש במדינות עם החקיקות המחמירות ביותר, מה שמצביע על כך שנשים שרוב הנשים שנאנסו ונכנסו להריון לא יכלו לגשת להפלות במדינת מוצאן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אלו הן נשים שחוו אירוע טראומתי מאוד. ולא רק שהן איבדו את אוטונומיית הרבייה של עצמן, עכשיו המדינות שלהן מקשה עליהן מאוד לקבל החלטה אישית ולקבוע את מסלול חייהן", אמרה קארי ווייט, מנהלת מדעית של המחקר לבריאות הרבייה בטקסס.

החוקרים ממוסדות אקדמיים ברחבי ארה"ב, כמו מניו יורק, מונטנה וקליפורניה, השתמשו בנתונים פדרליים על פשע ואלימות מינית כדי להעריך שהיו יותר מ-520,000 מקרי אונס שהובילו ל-64,565 הריונות מאז האיסורים על הפלות.

המספרים גבוהים, ללא ספק, ועדיין קשה לקבל נתונים מדויקים ומהימנים על אונס והריונות הנובעים מכך, בין השאר משום שזה נושא כל כך רגיש. מחקר משנת 2018 של ה-CDC העריך שכ-2.9 מיליון נשים בארה"ב חוו הריון מאונס במהלך חייהן, הערכה מאוד גדולה אבל כלל לא סופית.

"חלק מהנתונים שסופקו על ידי ה-CDC נחשבות להערכות חסרות, כך ששכיחות האונס עשויה להיות גבוהה יותר ממה שהערכנו במחקר שלנו", אמרה ווייט. ובכל זאת, היא הוסיפה, "כל מי שחווה את זה היא אישה אחת יותר מדי".

"הגבלת הגישה להפלות עבור שורדות אונס, יכולה להיות בעלת השלכות הרסניות במיוחד. לא ידוע אם ניצולות האונס הללו עשו הפלות לא חוקיות, קיבלו כדורי הפלה בדואר, נסעו למדינות אחרות או ילדו את הילד", נכתב במחקר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE