הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מניו יורק ללונדון ב-3.5 שעות: המטוס העל-קולי החדש
נאס"א והתאגיד הרב-לאומי האמריקאי לוקהיד מרטין, עובדים במרץ על כלי הטיס החדש שינוע פי 1.4 ממהירות הקול – וצפוי להיות בשירות הציבור עד שנת 2035

בעתיד הלא מאוד רחוק, אולי תוך עשר שנים, ייתכן שבני אדם יוכלו לטוס מהר יותר ממהירות הקול – זאת בחסות נאס"א וחברת התעופה לוקהיד מרטין.

סוכנות החלל של ארה"ב והתאגיד הרב-לאומי האמריקאי, חשפו את מטוס ה-X-59 Supersonic, הידוע גם בשם 'הבן של קונקורד' – כאשר השאיפה היא שאנשים יוכלו לטוס מניו יורק ללונדון בשלוש וחצי שעות בלבד, זאת במהירות גבוהה ממהירות הקול, שעומדת על 1,235 קמ"ש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: נאס"א)

 

כולנו מצפים בכליון עיניים לרגע שבו הפרויקט יצא לדרך, אבל כנראה שייקח עוד קצת זמן עד שהוא יתממש שכן לפני הרגע ההיסטורי המטוס יצטרך לעבור בדיקות מקיפות, במיוחד לגבי העוצמה שלו.

בשלב זה, למעשה, מטוסים על-קוליים נחשבו בחצי המאה האחרונה כלא חוקיים בארה"ב ובמדינות אחרות, זאת בעיקר בשל הבומים הקוליים שמבהילים את הציבור למטה.

"המטוס 59-X, שבאורך 30 המטרים, שואף לעקוף את מגבלות הסאונד עם עיצוב חדשני... האף הארוך והמחודד שלו כנראה שובר את גלי ההלם שבדרך כלל גורמים לבום על-קולי, בעוד שהעיצוב היעיל שלו יאפשר לו לעוף במהירות של כ-1,450 קמ"ש, או 925 מייל פר שעה, שזה פי 1.4 ממהירות הקול".

לפי 'טיים אאוט לונדון', אם הכל ילך כשורה המטוס ייכנס לשירות הציבור עד 2035.

"זהו הישג גדול שהתאפשר רק בזכות העבודה הקשה והתחכום של נאס"א וכל צוות 59-X", אמרה פאם מלרוי, בכירה בנאס"א. בשנים ספורות עברנו מקונספט שאפתי אל מציאות. המטוס יעזור לשנות את הדרך שבה אנו מטיילים, ולקרב אותנו זה לזה בהרבה פחות זמן".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE