הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב בבעיה: כמות החולים ב'סיפיליס' היא הגבוהה ביותר מזה 70 שנה
מחלת המין, ששמה העברי הוא עגבת, מועברת על ידי יחסי מין לא מוגנים. בשבועות הראשונים היא לא מאוד מורגשת, אבל אח"כ היא יכולה להתפשט למוח ולמערכת העצבים

ארצות הברית חווה עלייה חמורה במספר מקרי העגבת, מחלת מין ששמה הלועזי הוא סיפיליס, שנמצא ברמה הגבוהה ביותר מזה יותר משבעה עשורים.

על פי הנתונים המטרידים שפרסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, בשנת 2022 נרשמו 207,000 מקרי עגבת – שזו עלייה של 80% מאז שנת 2018.

מזכיר הבריאות ושירותי האנוש של ארה"ב, חבייר ביסרה, אמר כי מדובר במשבר בריאות "קריטי" אשר "אינו מתקבל על הדעת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מהנתונים של ה-CDC, בשנת 1951 היו יותר מ-170,000 מקרי עגבת. המספר ירד דרמטית לבזכות האנטיביוטיקה והנגישות אליה, ועד שנת 1998 המספר השנתי ירד למתחת ל-40 אלף.

אך כעת, המגמה בעלייה – וישנן שתי סיבות עיקריות לכך: אנשים משתמשים הרבה פחות בקונדומים, והעגבת הפכה למחלה די נדירה כך שלעתים קרובות היא אינה מאובחנת על ידי הרופאים. וכך, "עד שאנחנו מאבחנים, ייתכן שהחולה כבר הפיץ את זה", הסביר ד"ר נימה מג'לסי, מנהלת טוקסיקולוגיה רפואית בביה"ח סטטן איילנד.

המחלה מתפשטת בד"כ על ידי מגע מיני לא מוגן. היא מתחילה עם פצע עגבת, שלרוב אינם כואבים – כלומר לרוב אינם מטופלים. אבל אחרי ארבעה עד עשרה שבועות, מתפתחת פריחה על גופו של החולה. ללא טיפול רפואי, העגבת עלולה להתפשט למוח, למערכת העצבים או לעיניים ולגרום לעיוורון, חירשות ושיתוק.

אבל חשוב לזכור, "כמעט חיסלנו את העגבת בשנות ה-90, לכן אנחנו יודעים שעוד אפשר להפוך את המצב", אמר ד"ר ג'ונתן מרמין, מנהל המחלקה ל-HIV, צהבת ומחלות מין אחרות ב-CDC.

בסוף השנה שעברה, משרד הבריאות והאנוש הקים את כוח המשימה הפדרלי הלאומי למחלה בעגבת, במטרה להאט את התפשטותה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE