הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוהבים אסייתי? זה המאכל שיעזור לכם להפחית שומן
מי שמכיר את המטבח האסייתי כנראה יכיר את המנה הקוריאנית הנקראת קימצ'י, שהיא כרוב וצנון מומלחים ומותססים – מה שיכול לסייע להפחית את הסיכון לפתח השמנת יתר

המאכל הקוריאני 'קימצ'י' עשוי להיות הסוד למותניים צרים יותר – כאשר מחקר חדש שהוגש לסקירה, מצא שהמאכל המיוצר מירקות מותססים יכול לסייע בהפחתת השומן באזור הקיבה, ועלול להוריד את הסיכון לסוכרת מסוג 2.

קימצ'י מיוצר על ידי המלחה והתססה של כרוב וצנון, עם תבלינים כמו שום, בצל ורוטב דגים. שני הירקות הראשונים עשירים בסיבים תזונתיים עם חיידקים משפרי מיקרובים, ויטמנים ופוליפנולים – כך שצריכה של עד שלוש מנות קימצ'י מדי יותר יכולה להפחית את הסיכוי של אדם לסבול מהשמנת יתר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מחקרים קודמים כבר הראו שלחיידקים בקימצ'י יש השפעה נוגדת השמנת יתר בבעלי חיים, אך מעט מאוד בדקו את הקשר בין המאכל הקוריאני למשקל בקרב בני אדם.

אבל המחקר האחרון ניתח נתוני גובה, משקל והיקף של 115,726 משתתפים בגילאי 40 עד 69, שנדרשו להשיב לשאלון ששאל באיזו תדירות הם אוכלים סוגים שונים של מזון ביום.

הממצאים הצביעו על כך שצריכת כמות מתונה של קימצ'י סייעה לירידה בשומן בקרב אנשים הסובלים מעודף. כמות מתונה היא שלוש מנות יומיות, שעל פי המחקר הובילה לירידה של 11% מעודף השומן.

אבל מצד שני, אנשים שאכלו יותר מדי ממנת הירקות המותססים הזאת, כלומר חמש מנות ביום או יותר, ראו על גופם הליך הפוך – והם למעשה שקלו יותר, היקף המותניים גדל והם היו תחת סיכון גבוה יותר לסבול מעודף משקל.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE