הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצב חירום הוכרז ברחבי מחוז לוס אנג'לס: שיא הסערה ביממה הקרובה - חשש מפני היווצרות הצפות קטסטרופליות באופן מידי
בהצהרה מיוחדת לכלי התקשורת, הפצירו הרשויות בפני התושבים שלא לקחת סיכונים מיותר ולהימנע ככל שאפשר מפעילויות ונסיעות שאינן הכרחיות. מזג האוויר הסוער צפוי להימשך עד ליום שישי הקרוב

הסופה העוצמתית ממשיכה להכות ברחבי דרום קליפורניה כאשר ההתרעות מפני הצפות מסכנות חיים, הולכות וגוברות. אמש הכריז מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם על מצב חירום והיום בשעות הצהריים, עשתה זאת ראש עיריית לוס אנג'ס, קארן בס.

לדברי בס, הכרזת מצב החירום תבטיח כי לעיר יהיו את המשאבים הנדרשים להתמודד עם הסופה והשלכותיה לאחר מכן.

בהצהרה מיוחדת לציבור, בנוכחות ראש העיר וכן מפקדת כוחות הכיבוי וההצלה, קריסטין קרוולי, הודגש כי מזג האוויר המסוכן צפוי להתעצם בשעות אחר הצהריים, כאשר לאורך היממה האחרונה הוצפו אזורים רבים ונכון להרגע, מעל -7 אלף תושבים עדיין נותרו ללא אספקת חשמל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לדברי ראש העיר, היו גם תושבים אשר ניצלו על ידי כוחות הכיבוי לאחר שהתעלמו מהתראות הפינוי ולכן היא מפצירה כעת בפני הציבור למנוע מתרחיש שכזה לחזור על עצמו בהמשך היום ולהימנע ככל שאפשר מפעילויות ונסיעות שאינן הכרחיות. 

"אנו צריכים שכל תושבי לוס אנג'לס יפעילו שיקול דעת וישמרו על עצמם בכל מקום אשר יהיו. ככל שתשתפו פעולה עם הרשויות, כך תהיו בטוחים יותר". 

האחראי על החינוך במחוז, אלברטו קברהלו, נכח גם כן במסיבת העיתונאים ומסר כי על פי הנתונים, 63 אחוזים מהתלמידים הופיעו היום ללימודים וכי למעט אוטובוס אחד שנתקע, כל מערך ההסעות המחוזי עבד ללא תקלות מיוחדות. 

להערכת קרוולי, בהמשך היום צפויים לרדת משקעים בגובה של עד ל-3 אינץ' כאשר באזורים ההרריים הם עשויים להגיע לגובה של 6 אינץ'.

 

עד כה דווח על לפחות 65 תאונות דרכים כתוצאה ממפגעי מזג האוויר וכן על למעלה מ-130 מקרי הצפות שחלקם הובילו למבצעי חילוץ. 

בתוך כך, השירות המטאורולוגי הלאומי בארה"ב הזהיר כי מערכת מזג האוויר הנוכחית בלוס אנג'לס צפוייה לגרום להצפות בוץ ומים קסטרופליות בעלות סיכון גבוה להיווצרותן במהירות. 

יש לציין כי מדובר בדרגת אזהרת ההצפות החמורה ביותר על פי הקרטריונים של השירות המטאולוגי הלאומי, כאשר בין אזורי סיכון ממשי להצפות שכאלה, הוזכרו בין היתר, הרי סנטה מוניקה, שכונת הוליווד הילס וכן אזור קלבסס. 

על פי התחזית, מזג האוויר הסוער צפוי להגיע לשיאו במהלך היממה הקרובה לתוך יום שלישי ולהיחלש לקראת יום שישי הקרוב. אולם עד אז, כאמור, על התושבים להערך כראוי ולהימנע מנסיעות וסיכונים מיותרים. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE