הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב עוקפת את סין: מינרלים נדירים נמצאו בלב המדינה
יותר מ-2 מיליארד טון של יסודות נדירים, המשמשים לסמארטפונים ומנועי מכוניות היברידיות, נמצאו בוויומינג - זאת כאשר לסין יש רק כמה עשרות טונות

בלב ארצות הברית התגלה מכרה של מיליארדי טונות של מנרלים נדירים שיכולים לקחת את המדינה צעד גדול קדימה בהשפעה שלה, זעיקר בשל העובדה שהכמות שנמצאה עולה על מה שיש לסין.

האגודה American Rare Earths הודיעה שבשמורות ליד Wheatland בוויומינג נמצאו יותר מ-2.34 מיליארד טון של מה שמכונה 'יסודות נדירים' – קבוצה של מינרלים שבאים לידי שימוש בין היתר בסמארטפונים, במנועים למכוניות היברידיות ובטכנולוגיות צבאיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מדובר בתגלית חשובה ביותר, בעיקר לאור העובדה שמלחמת השליטה בין ארה"ב לסין נמצאת בנקודת רתיחה, כאשר המדינה הקומוניסטית ממשיכה להתחזק בעוד שמובילת המערב נחלשת.

וכך, לסין יש רק 44 מיליון טוןן של היסודות הנדירים, והכמות שארה"ב מצאה אחרי קדיחה של רק 25% מהשטח – "עולה על כל דמיון".

עד 95 אחוזים מהמינרלים הנדירים המעובדים מגיעים מסין, וארצות הברית מייבאת ממנה 74% מהאספקה של המדינה. אבל ממש לאחרונה, בדצמבר 2023, בייג'ינג הודיעה על איסור הפקה של מינרלים נדירים.

דן שוורץ, מנכ"ל האגודה, אמר: "עכשיו מדובר במירוץ", כאשר הוא והצוות שלו פועלים לשבור את המונופול של סין בשוק.

בין המינרלים הנדירים שנמצאו יש תחמוצות של ניאודימיום, פרסאודימיום, סמריום, דיספרוזיום וטרביום.

מגנטים העשויים מניאודימיום משמשים בכונני דיסק קשיח וטלפונים ניידים, בעוד שבפראזודימיום משתמשים במנועי מטוסים.

בתחילת דצמבר האחרון, התגלה כי ימת סלטון שבדרום קליפורניה אמנם מתרוקן ממים, אך הוא מלא ב'זהב לבן' – כלומר היסוד הכימי ליתיום, שהוא אחד החשובים והמבוקשים בימנו.

כמות הליתיום במקום מוערכת לבניית סללות ל-375 מיליון כלי רכב חשמליים – עובדה שהופכת את האגם לאחד מריכוזי הליתיום הגדולים בעולם כולו.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE