הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדמוקרטים והרפובליקנים מאחדים כוחות נגד הפשיעה בסן פרנסיסקו
ראשת העיר לונדון בריד הודיעה כי תתמוך בהצעה של חברי המפלגה הרפובליקנית, שמטרתה לשנות את החקיקה הקיימת הרואה בפשעי רכוש לא אלימים ובעבירות סמים כפשעים קלים

ראשת העיר הדמוקרטית של סן פרנסיסקו תומכת באופן חריג במאמץ הרפובליקני להעביר רפורמה בחוק פרוגרסיבי שמקל על פושעים להימלט מדין וחשבון בגין גניבות מחנויות ועבירות סמים.

לונדון בריד נתנה את תמיכתה לחקיקה שמטרתה לתקן את הצעה 47, חוק שהתקבל לפני כמעט עשור שלם והפך פשעי רכוש לא אלימים ועבירות החזקת סמים לעבירות פשוטות. כך שלא סתם רבים מאשימים את החקיקה הישנה בזינוק עצום בשיעור הגניבות שנראו באזור המפרץ, כמו גם שחרור הפושעים במהירות בחזרה לרחובות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"האתגרים העומדים בפני סן פרנסיסקו קשורים לפנטניל ולגניבות קמעונאיות מאורגנות, וזה דורש מאיתנו לעשות שינוי אמיתי בחוקי המדינה", אמרה בריד. לכן, הוסיפה, "אני תומכת לחלוטין בצעד הזה ויודעת שהוא יעשה הבדל משמעותי".

הרפורמה המוצעת תגדיל את העונשים נגד מי שסוחר בפנטניל ואלה שלוקחים חלק בגניבות מאורגנות נגד קמעונאים, וכן תחייב משתמשי סמים לעבור טיפול.

התמיכה של ראשת העיר בריד בהצעה הרפובליקנית מגיעה בזמן שהיא מתמודדת לבחירה מחדש על תפקידה, בעוד שדירוג האישור שלה נמוך בגלל חוזר ההצלחה לטפל בפשיעה הגואה.

 

(צילום: AP)

 

בשנת 2023, על פי משטרת סן פרנסיסקו, מספר מקרי השוד זינקו ב-14.6 אחוזים וגניבות כלי הרכב עלו בשישה אחוזים.

בעוד ששיעור חלק מהפשעים נמצא במגמת ירידה – כמו זנות, הצתות ופריצות, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חדה של 50 אחוזים מדאיגים במקרי רצח, וגם עלייה של 27.3% במקרי אונס, זאת בהשוואה לשנה שקדמה לה.

שיעור גניבות רכוש בעיר עומד על פי 3.1 מהממוצע הלאומי, כאשר פריצות וגניבות כלי רכב גבוהים ב-2.7 אחוזים מהממוצע.

גם סמים הם בעיה גדולה עבור סן פרנסיסקו. רק לאחרונה משרד הבוחן הרפואי הראשי דיווח כי היו 806 מקרי מוות ממנת יתר בשנת 2023, כאשר כמעט 80% מהם קשורים לפנטניל.

 

 

80% לא
20% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE