הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר אמריקאי: 'ממשל ביידן נקט בצעדים שגויים בתמיכתו בישראל'
בפגישה עם בכירים בקהילה המוסלמית במשיגין, אחד מהיועצים הבכירים של הנשיא אמר כי הממשל השאיר "רושם מזיק", וטען כי "אין לי אמות בממשלת ישראל"

אחד מיועציו הבכירים של הנשיא נפגש השבוע עם מנהיגים בקהילה המוסלמית-אמריקאית במישיגן, ואמר להם כי ממשל ביידן נקט ב"צעדים שגויים" עם תמיכתו בישראל והמלחמה שלה בארגון הטרור חמאס בעזה.

סגן היועץ לביטחון לאומי, ג'ון פינר, הגיע לפני כשבוע לדירבורן ונפגש עם בכירים מוסלמים וערים, כולל נבחרי ציבור דמוקרטים מקומיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

בפגישה הוא אמר להם: "אנחנו מודעים היטב לכך שעשינו צעדים שגויים עם התגובה למשבר הזה מאז ה-7 באוקטובר... השארנו רושם מזיק מאוד על כיצד הנשיא ביידן, הממשל והמדינה עצמה מעריכים את חייהם של הפלסטינים. ולמען האמת, זה התחיל די מוקדם בסכסוך".

פינר היה חלק ממשלחת של הבית הלבן שהגיעה למישיגן לקראת הפריימריז הדמוקרטי לנשיאות, כאשר אחת המטרות היא להחזיר את התמיכה בקרב האמריקאים המוסלמים והערבים, אשר זועמים תמיכת הממשל בישראל.

עשרות נבחרי ציבור ומנהיגי קהילה מקומיים במישיגן, שם יש אוכלוסייה מוסלמית גדולה, מאשימים את ביידן בהתעלמות ממניין ההרוגים הפלסטינים בעזה ודורשים ממנו לדחוף להפסקת אש.

במהלך הפגישה המדוברת, פינר הביע צער על כך שהממשל האמריקאי לא גינה בחירפות את הפוליטיקאים הישראלים אשר השוו את "תושבי עזה לבעלי חיים". הוא אמר: "אני חושב שכולנו מוצאים את זה די מתועב. לא הדגשנו מספיק עד כמה אנחנו דוחים התבטאויות כאלה".

 

(צילום: AP)

 

הבכיר הממשלתי המשיך ואמר שאין לו אמון בממשלת ישראל שתנקוט בצעדים הדרושים להקמת מדינה פלסטינית: "האם ישראל תהיה מוכנה לעשות את הצעד הקשה שנדרש מהם, שהוא צעד משמעותי עבור הפלסטינים בשאלת שתי המדינות? אני לא יודע אם התשובה לכך היא חיובית. אין לי אמות בממשלת ישראל הנוכחית".

כאמור, הקהילה המוסלמית בארצות הברית זועמת על ביידן והתמיכה שלו בישראל, ובשל כך רק 17.4% מהמצביעים הערבים אמרו שהם יבחרו בביידן בבחירות 2024. מדובר בצניחה דרמטית, שכן בשנת 2020 אותו סקר הראה תמיכה של 59 אחוזים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE