הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכירה באירופה: 'חמאס הוא שותף עתידי לשלום'
לצד אמירות קשות נגד ישראל ויחסית מלטפות לארגון הטרור בעזה, האישה בתפקיד הפוליטי הבכיר ביותר בצפון אירלנד טענה שחייב לדבר עם חמאס ולקדם הקמת מדינה פלסטינית

מישל אוניל, שנכנסה לאחרונה לתפקיד השרה הראשונה של צפון אירלנד, התייחסה לארגון הטרור חמאס כ"שותף עתידי לשלום" במזרח התיכון.

בראיון שהעניקה לשידור הבריטי, LBC, אוניל – שמכהנת בתפקיד הפוליטי הבכיר במדינה - והמראיין השוו את המלחמה בין ישראל לחמאס לשיחות השלום בתוך צפון אירלנד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"לפני זמר רב, ה-IRA (הצבא האירי הרפובליקני) נחשב כארגון טרור. ממשלת בריטניה וכל השאר לא יכלו לדבר איתם", אמר המראיין. "האם אתה חושב שחמאס, למרות שנחשב כארגון טרור על ידי אנשים רבים ברחבי העולם, יצטרך בסופו של דבר להיות שותף לשלום?".

השרה הראשונה – האחראית על המדיניות הכלכלית, שוויון זכויות, התנהלות מול האיחוד האירופי ועוד – ענתה: "כן. אני חושבת שצריך להסתכל על הדוגמה שלנו כדי לדעת עד כמה הדיאלוג חשוב ועד כמה זו הדרך היחידה שבה אי פעם אפשר להביא קץ לסכסוך".

"אם ה-IRA לא היו מדברים עם הממשלה הבריטית או ההפך, אירלנד לא הייתה נמצאת איפה שהיא היום, נהנת מחברה שלווה ושוויונית", הוסיפה.

 

השרה הראשונה אוניל

אוניל המשיכה בטענה שישראל "טובחת בעם הפלסטיני... זה צריך להיפסק, ואנחנו צריכים שהקהילה הבינלאומית תעמוד איתנה ותשאר איתנה בבית המשפט הבינלאומי בהאג".

"באמת שאני רק מקווה שבימים ובשבועות הקרובים נוכל להגיע למצב שבו נראה הפסקת אש בשלב ראשון, שננהל דיאלוג, ושנגיע לעמדה האולטימיטיבית של הכרה במדינה פלסטינית ופתרון שתי מדינות שהקהילה הבינלאומית תעמוד מאחוריה".

בין הדברים, השרה גינתה את המתקפה שביצעה חמאס על ישראל, ואמרה כי הארגון הפר את החוק הבינלאומי על ידי לקיחת בני ערובה:

"מהיום הראשון, אמרנו שמה שקרה ב-7 באוקטובר היה שגוי, וזה לא חל בחוק הבינלאומי בשום צורה. לקחת בני ערובה זה דבר שגוי".

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE