הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצרים באיום חריף על ישראל: "פלישה לרפיח - תוביל להקפאת הסכם השלום"
האם ראש הממשלה שאיפשר למצרים להכניס את החיילים המצרים לסיני בשנת 2014 ומאז להישאר שם בניגוד להסכם השלום יתקפל בשל האיומים המצרים להשהות את הסכמי השלום והלחץ המערבי המבקש שלא לבצע פעולה בעיר? נראה כי נדע בקרוב - בינתיים מצרים ממשיכה לאיים ולהתחמש באזור הגבול

ישראל נמצאת על סף פלישה לעיר הדרומית ביותר בעזה, רפיח - ובינתיים מצרים מזהירה כי מהלך שכזה עלול לגרום להקפאת הסכם השלום עליו חתמו המדינות ב-1979, כך מדווח ה-Wall Street Journal.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הנחה ביום שישי את צבא ההגנה לישראל לתכנן את פינוי קן הטרור, השוכן בגבולה הדרומי של עזה עם מצרים, זהו אזור שעל פי הדיווחים מחזיק בשטחו יותר ממיליון איש שכבר נאלצו לצאת מבתיהם לאחר טבח ה-7 באוקטובר.

באזור הזה נמצא גם ציר פילדלפי, המשתרע כתשעה קילומטרים לאורך גבול עזה-מצרים.

הסכמים דיפלומטיים קובעים מגבלות על מספר החיילים שישראל או מצרים יכולות להציב בכמה אזורים מתוחמים לאורך ובסמוך לגבול, ובוודאי לא מאשרים למספר גדול של חיילים וכלי רכב משוריינים ישראלים להיות שם - מאידך, גם לא למצרים אשר הציפה לאחרונה את הגבול בטנקים ומשוריינים בניגוד להסכם ושכידוע גם איפשרה את המשך תספוקת הנשק לחמאס במשך שנים רבות.

למקרה ותהיתם - האיש שאחראי להענקת האישור למצרים להכניס כוחות צבא גדולים לסיני - הוא בנימין נתניהו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בסוף דצמבר אשתקד, אמר נתניהו שציר פילדלפי "צריך להיות בידיים שלנו" אם עזה באמת תהיה מפורזת באופן יעיל וקבוע.

בינואר אמר פקיד מצרי בכיר בתגובה כי: "יש להדגיש בקפדנות שכל מהלך ישראלי בכיוון זה יוביל לאיום רציני על יחסי מצרים-ישראל".

בעוד משלחת דיפלומטית מצרית ביקרה בתל אביב ביום שישי כדי לדון במצב בעזה, מי שכונה על ידי ביידן 'נשיא מקסיקו', נשיא מצרים סיסי, דחה מספר שיחות טלפון מנתניהו במהלך השבועות האחרונים, כך לפי מקורות.

האיום שמספר גדול של פליטים פלסטינים עלול לזרום בקרוב מעבר לגבול מעורר דאגות עמוקות במצרים - לכן מוזר מדוע יתנגדו לנוכחות של כוחות צה"ל שיוכלו לבלום זאת דווקא ביושבם על הגבול.

אולי יתכן כי המצרים חוששים מכך שישראל תמצא תשתיות הברחה שנוצרו במצרים ושקיימות בתוך רפיח. מצרים גם לא רוצה להיראות כמסייעת לישראל בעיני העולם הערבי. מאז תחילת המלחמה, מצרים מחזקת את גבולה עם עזה, בונה חומת בטון עם גג דוקרני בעומק ובגובה של שישה מטרים תוך כדי חיזוק יכולות המעקב והזזת טנקים וכלי הרכב המשוריינים לסביבה - נתניהו כאמור הוא האיש שאיפשר למצרים להכניס כוחות צבא גדולים לסיני מאז 2014 בהתחלה בטוענה כי הם צריכים להתמודד עם דאע"ש, מאז? לא ברור מדוע ניתנה להם הרשות להישאר שם.

כעת, בכל מקרה, ישראל קוצרת את הפירות.

במקביל המלחמה מתגלית כיקרה עבור מצרים בדרכים אחרות, מכיוון שהתנועה בתעלת סואץ צנחה בכ-30%.

האזהרה האחרונה של קהיר באה לצד ביטויי דאגה מצד מגוון מדינות בפנים ומחוץ למזה"ת:

"פעולות צבאיות כרגע יהיו אסון עבור האנשים האלה, וזה לא משהו שנתמוך בו", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי.

"לפלישה לרפיח... שהיא המקלט האחרון למאות אלפי אזרחים מתוקפנות ישראלית אכזרית יהיו השלכות [קשות]", מסר משרד החוץ הסעודי.

"מודאג מאוד מהסיכוי למתקפה צבאית ברפיח - יותר ממחצית מאוכלוסיית עזה מסתתרת באזור", צייץ שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון.

"תושבי עזה לא יכולים להיעלם באוויר... [זוהי] "קטסטרופה הומניטרית בהתהוות", אמרה שרת החוץ הגרמנית אנלנה בארבוק.

פלישה לרפיח תיצור "קטסטרופה הומניטרית שאין לתאר", אמר שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל.

התוכנית של ישראל "מאיימת לגרום לאובדן חיים של חפים מפשע ולהחריף את האסון ההומניטרי ברצועת עזה", לפי משרד החוץ של איחוד האמירויות הערביות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE