הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רקע אנטישמי וסכסוך עם בני משפחה יהודים של הגרוש": פרטים חדשים על המחבלת הפרו-פלסטינית בטקסס
לאחר שניסיון הרצח ההמוני שלה זיעזע מיליונים ברחבי ארה"ב עם חדירתה לכנסיית לייקווד, פרטים מטרידים אודות עברה של ג'נסי איבון מורנו מתגלים - ביניהם אובססיה קטלנית ליהודים ושנאה למשפחתו היהודית של בעלה לשעבר

לאישה אשר פתחה באש בתוך המגה-כנסייה ביוסטון, טקסס בצהריי יום ראשון, היו 'ערימות' של כתבים אנטישמיים, והיסטוריה מתועדת של בעיות נפשיות כך מסרו גורמים רשמיים ביום שני.

ג'נסי איבון מורנו בת ה-36 נכנסה לכנסיית לייקווד רגע לפני שטקס בשפה הספרדית היה אמור להתחיל בשעה 14:00.

לצידה היה ילד בן 7 שהביאה עימה, בשלב זה היא החלה לפתוח באש בזמן שמאות אנשים החלו לתפוס את מקומם על הספסלים.

שני קציני אכיפת החוק שעבדו כמאבטחים בכנסייה - השוטר כריסטופר מורנו, והסוכן אדריאן הררה - השיבו באש וחיסלו את מורנו, שעל כלי הנשק שלה היה כתוב "תשוחרר פלסטין".

טיב הקשר בין הילד הצעיר, שכרגע נלחם על חייו לאחר שספג כדור בראשו, ובין מורנו, אינו ידוע נכון לכתיבת שורות אלה.

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עוד מתברר כי למורנו היה עבר פלילי עשיר שכלל אישומים בתקיפת עובד ציבור, תקיפה הגורמת לפציעה גופנית, זיוף, החזקת מריחואנה, גניבה, התחמקות ממעצר ונשיאת נשק לא חוקית, כך לפי משרד ביטחון הציבור של טקסס. בשנת 2016, היא אף הועברה למתקן רפואי כי נחשבה לסכנה עבור עצמה ואחרים.

"אנחנו מאמינים שיש לה היסטוריה של ענייני בריאות הנפש המתועדת דרכנו והמתודעת דרך ראיונות עם בני משפחה", נמסר מהמשטרה.

הרשויות גם מאמינות כעת כי היה "סכסוך משפחתי" בין בעלה לשעבר של מורנו למשפחתו, שחלקה ממוצא יהודי.

"אז אנחנו מאמינים שאולי זה המקום ממנו כל זה נובע, אנחנו הולכים להתעמק בזה יותר. אבל אנחנו כן רוצים להדגיש שהיא פעלה לבד", אמר חוקר בכיר במשטרת יוסטון.

גורמים רשמיים מסרו כי המחבלת השתמשה ברובה מסוג AR-15, שנרכש באופן חוקי בדצמבר. כמו כן התגלה בתיקה אקדח בקוטר 22, בו לא השתמשה.

לפני שמורנו מתה מפצעיה, היא שפכה חומר לא ידוע על הרצפה ואמרה לשוטרים שיש מטען חבלה במקום, אך בחיפוש באזור על ידי צוות מיוחד לא נמצאה עדות לחומרי נפץ.

שעות לאחר הירי, סוכני FBI ורשויות אכיפת חוק אחרות ערכו חיפוש בביתה של מורנו בקונרו. הרשויות מסרו שיש סיבה להאמין כי רובים, תחמושת וחומרי נפץ נמצאו בתוך הבית.

גם מכוניתה נגררה משטח הבית לביצוע בדיקת מז"פ.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE