הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכסף האמריקאי בדרך לישראל: חבילת סיוע חוץ על סך 95 מיליארד דולרים אושרה בסנאט
14 מיליארד הדולרים, יועברו לחשבונות הבנק של ממשלת ישראל למרות התנגדות של אלה החוששים מהחוב הלאומי התופח במהירות - "ההיסטוריה תרשום שעמדנו איתן בשעה גורלית זו"

הסנאט העביר את הצעת החוק המאשרת את העברת 95.3 מיליארד דולרים לסיוע חוץ לאוקראינה ולישראל בתום דיונים ליליים שהובילו להצבעה שהתקיימה מוקדם ביום שלישי הבוקר.

ההצעה עברה לאחר שיושב ראש בית הנבחרים מייק ג'ונסון מתח ביקורת על חבילת סיוע החוץ הכוללת מיליארדי דולרים לתמיכה באוקראינה ולסיוע ביטחוני לישראל, כמו גם לסיוע הומניטרי לעזה, לגדה המערבית ולאוקראינה, בין היתר.

לא ברור אם ג'ונסון יקיים הצבעה על כך ורבים מהרפובליקנים בבית הנבחרים מתנגדים לסיוע נוסף לאוקראינה.

הצעת החוק עברה בסנאט למרות הביקורת של ג'ונסון על החקיקה ולמרות ביקורת מצד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שטען כי ארה"ב צריכה להפסיק לספק סיוע חוץ אלא אם כן הדבר נעשה בצורת הלוואה.

ההצבעה בסנאט עברה ברוב של כ-70 למול 29 כאשר כ-22 רפובליקנים תמכו בה - ביניהם מנהיג המיעוט בסנאט מיץ' מקונל.

"ההיסטוריה מסדרת כל חשבון", אמר מקונל בהצהרה לאחר ההצבעה, "והיום, בערך המנהיגות והעוצמה האמריקאית, ההיסטוריה תתעד שהסנאט לא מצמץ".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(מנהיג המיעוט - מיץ' מקונל)

 

הצעת החוק כוללת כ-60 מיליארד דולרים שיעברו לתמיכה באוקראינה במאבקה נגד רוסיה, כ-14.1 מיליארד דולרים בסיוע ביטחוני לישראל, כ-9.2 מיליארד דולרים בסיוע הומניטרי לאוקראינה ולמזרח התיכון, וכ-4.8 מיליארד דולר לתמיכה בשותפים אזוריים באזור הודו-פסיפיק בנוסף להוראות מדיניות אחרות, כך על פי ועדת ההקצאות של הסנאט.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בירך על החדשות בהצהרה שלשום, והודה למנהיג הרוב הדמוקרטי, צ'אק שומר, ולמקונל ול"כל סנטור אמריקאי שתמך בסיוע מתמשך לאוקראינה בזמן שאנו נאבקים למען חופש, דמוקרטיה והערכים שכולנו אוהבים".

שומר, חגג את העברת החקיקה, ואמר, "עברו שנים, אולי עשרות שנים, מאז שהסנאט העביר הצעת חוק שכל כך משפיעה לא רק על הביטחון הלאומי שלנו, לא רק על הביטחון של בעלי בריתנו, אלא על הביטחון של הדמוקרטיה המערבית".

"אני מאמין שאם היו"ר ג'ונסון יביא את הצעת החוק הזו לרצפת הבית, היא תעבור באותה תמיכה דו-מפלגתית חזקה", אמר.

אחד המתנגדים החריפים להצעת החקיקה הוא הסנאטור הליברטריאן ראנד פול מקנטקי שטען כי גם אם 'הגיהנום יקפא' הוא ישאר איתן בדעתו, וכי ידבר על הרצפה בלא הפסקה וינסה בכך לעכב את העברת החוק.

"אני אוהב לדבר, זה אחד הדברים האהובים עלי, אני לא פה בשביל הכיף, אני פה בגלל שאנשים לא מבינים את הסכנה של החוב הלאומי", אמר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE