הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בואו נשבור כמה מהמיתוסים המוכרים ביותר על תזונה
דיאטנים מוסמכים פירטו למה דבש לא בהכרח טוב יותר מסוכר לבן, למה ביצים לא באמת מסוכנות לכולסטרול - ואיך זה שפחות קלוריות ופחות שומן לא אומר שאתם אוכלים בריא

יש היום באינטרנט כמויות עצומות של מידע על תזונה – ורבים מחזיקים בדעות מוצקות לגבי איך לאכול, איזו תזונה הכי טובה או מה בריא ולא בריא.

במציאות, כמובן, מדובר בנושא מלא בניואנסים, ומה שעשוי לעבוד עבורכם לא בהכרח יצליח לאחרים. ועדיין, מומחים תזונתיים מסכימים לגבי מיתוסים על אוכל שמביאים לתפיסות שגויות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

  1. פחות קלוריות ופחות שומן – כלומר יותר בריא

"בחירה במזונות הדלים ביותר בקלוריות, בדרך כלל תשאיר אתכם עם תחושת רעב וחוסר סיפוק, ויגרמו לכם בסופו של דבר לאכול יותר מדי. בטווח הארוך, זה גם יגרום לירידה בקצב חילוף החומרים", אמרה אליסה פאצ'קו, דיאטנית מוסמכת.

חשוב גם לזכור כי מזונות עתירי קלוריות כמו אגוזים, אבוקדו ושמנים אחרים הם עשירים בחומרים תזונתיים בריאים מאוד.

וכמו בקלוריות, גם מזונות דלי שומן אינם בהכרח עדיפים. שומן עוזר לנו להרגיש שובע ולספוג טוב יותר. זכרו גם כי מוצרים רבים דלי שומן, כמו יוגורט או רוטב לסלט, לעתים קרובות מכילים הרבה תוספות סוכר כדי לפצות על הטעם.

 

  1. סוכר טבעי בריא יותר מסוכר תעשייתי

אז זהו, שלא ממש. בעוד שלדבש ולסירופ מייפל יש תכונות נוגדות חמצון, אנטי מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות – הם לא מציעים יותר יתרונות תזונתיים מסוכר לבן.

"בסופו של יום, הגוף רואה ומעכל את המזונות האלה כסוכר", אמרה פאצ'קו, שהדגישה כי מה שחשוב לבסוף הוא שעודף סוכר יכול להוביל לסוכרת, מחלות לב וכלי דם, סרטן דיכאון ופגיעה קוגניטיבית.

 

 

 

  1. מלח ים בריא יותר ממלח שולחן

ממש כמו בסוכר, כך גם במלח. בין אם זה מלח ים או הימלאיה, בסופו של דבר מדובר במלח שמכיל כ-40 אחוז נתרן.

מלח ים עובר עיבוד מינימלי ועשוי להכיל כמויות קטנות של מינרלים כמו מגנזיום, סידן ואשלגן, בעוד שמלח שולחן מעובד מועשר ביוד שמסייע לבריאות בלוטת התריס. כך שלבסוף, בתזונה מאוזנת וטובה אין צורך לחפש מינרלים ממלח ים.

"צריכה מוגזמת של נתרן קשורה ליתר לחץ דם ולבעיות בריאותיות אחרות, ולכן חשוב להגביל את צריכת הנתרן הכוללת ללא קשר לסוג המלח", אמרה הדיאטנית מישל ראוך.

 

  1. ביצים מזיקות ומעלות את הכולסטרול

במשך שנים היה מקובל לחשוב שביצים מעלים את הכולסטרול, ודיאטנים הציבו גבול יומי לציבור. אבל כיום כבר ברור שצריכה של שש עד 12 ביצים בשבוע, נחשבת בדרך כלל לבריאה – שכן בביצים יש חלבון באיכות גבוהה מאוד, הרבה ויטמין B, D ועוד יתרונות בריאותיים נהדרים.

 

  1. לא לאכול אחרי 6 או 7 בערב

 

לגוף אין שעון פנימי שקובע מתי אסור להכניס אוכל לגוף, ויש כל מני פקטורים שיש להתחשב בהם, בעיקר אורח חיים כמו עבודה בשעות הלילה או אימון בשעות הערב המאוחרות.

מחקרים מצביעים על כך שזו לא האכילה המאוחרת שמובילה לעלייה במשקל, אלא אכילה מרובה בשעות הערב – כאשר מה שיש לשים אליו זה הרגלים האישיים שלכם. אבל כמובן, אכילה בסמוך לכניסה למיטה משפיעה על העיכול או השינה, כך שעדיין נסו לא לאכול שעתיים עד שלוש לפני ההשכבה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE