הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אי אפשר להתכחש לעובדות: האנטישמיות שולטת באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה
עוזר הוראה אמר שישמח חמאס ישלוט בארה"ב ואם יתנקשו בחייו של הנשיא ביידן, בעוד שמפגינים אגפו סטודנטים יהודים ואיימו עליהם פיזית: "אנחנו צופים בכם"

בשל גל האנטישמיות החריף ברחבי ארצות הברית ובמוסדות האקדמיים בפרט, אוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה קיימה ב-24 בינואר פורום על מאבק בתופעה המכוערת.

האירוע, בו השתתף נשיא האוניברסיטה ריצ'רד סאלר,  נועד להרגיע את הסטודנטים היהודים שמרגישים לא בטוחים. "אנחנו באמת רוצים לוודא שכל הקהילות בקמפוס יקבלו את הכבוד המגיע להן. אנחנו מחויבים ליחס שווה והגנה שווה", אמר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

 אבל מה שהתרחש אחרי אותו אירוע – סותר לחלוטין את המסר הזה. עד סוף הערב, מפגינים איימו פיזית על סטודנטים יהודים, התנכלו לרב של בית חב"ד במוסד האקדמי ואיימו פיזית על עובדי האוניברסיטה.

דיוויד שולר בן ה-24, יהודי חובש כיפה וסטודנט לתואר שני לפיזיקה, מצא את עצמו מוקף בהמון זועם שצעק: "צה"ל הרג את בני הערובה שלך". מפגין אחר לקח את הצעיר היהודי הצידה ולחש לו את מה ששולר תיאר כאיום: "הוא אמר לי, 'אנחנו צופים בך. כדאי שתדע למה אתה נכנס'", סיפר שולר.

כמה מאות מטרים משם, התפתח עימות אחר בו פרו-פלסטינים צעקו לסטודנטים יהודים "לחזור לברוקלין", כינו אנשים לבנים "טרוריסטים" והבטיחו להשמיד את ישראל וארה"ב. הם אפילו איימו על צוותי האונ' שניסו להרגיע את המצב: "עובדי סטנפורד, אנחנו יודעים את השמות שלכם ואיפה אתם עובדים. עוד מעט נגלה היכן אתם גרים".

 

 

תקרית אחרת זעזעה במיוחד את היהודים במקום. עוזר ההוראה לשיעור מבוא למדעי המחשב, חמזה אל בודאלי, ניגש לדוכן פרו-ישראלי בסטנפורד עם שלט שעליו נכתב: "תשאלו אותי על ג'יהאד".

כאשר סטודנטים החלו להתעמת איתו, אל בודאלי לא התבייש להגיש שהוא יברך אם יתנקשו בחייו של הנשיא ג'ו ביידן, ואמר שחמאס עדיף על ממשלת ארה"ב הנוכחית. אחרי ששאלו אותו איך לדעתו היהודים האמריקאים יסתדרו אם ארגון הטרור היה שולט בארה"ב, עוזר ההוראה אמר: "טוב מאוד. בדיוק כמו בני הערובה".

 

עוזר ההוראה האנטישמי 

 

דובר האוניברסיטה אמר בתגובה כי "סטנפורד מתייחסת ברצינות רבה להאשמות על התנהגות מפלה אפשרית מצד עובדי הוראה. ננקטים צעדים מיידיים כדי להבטיח את שלמות ההוראה והצינוים".

אל בודאלי הודה בעימות, אך ניסה להסביר שהוא פורש לא נכון: "במשך חודשים, האוהל הכחול לבן הזה מציד רטוריקה איסלאמופובית ואינפורמציה שגויה לקהילות הקמפוס. בתור סטודנט מוסלמי שלומד כאן למעלה מ-5 שנים, לקחתי על עצמי להילחם באיסלאמופוביה שלהם באמצעות חינוך".

 

 

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE