הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היפנים חיים הכי הרבה בממוצע – הנה 6 דברים שאנחנו יכולים ללמוד מהם
יפנים חיים בממוצע 8 שנים יותר מהאמריקאים, זאת בזכות אורח חיים פשוט אך מלא בדאגה לדברים הקטנים והחשובים - כמו שינה, פעילות גופנית ותזונה צמחית

רובנו רוצים לחיות חיים ארוכים ובריאים – וכאשר ידוע שאנשים באזורים מסוימים בעולם חיים בממוצע יותר זמן מאחרים, אולי יש לנו מה ללמוד מהם.

תושבי יפן למשל, חיים הכי הרבה זמן בממוצע, ואחריהם תושבי שוודיה ואז נורבגיה. הסיבה לכך תמונה בכמה גורמים, כמו מזון, רמת פעילות גופנית, מערכת בריאות וקהילה, כמו גם נושאי גנטיקה.

אמריקאי ממוצע חי עד גיל 76.4 שנים, כך על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, כאשר זו תוחלת החיים הקצרה ביותר שארה"ב ידעה זה כמעט שני עשורים.

ביפן לעומת זאת, תוחלת החיים הממוצעת היא 84.3 שנים. והנה מה שאולי אנחנו יכולים ללמוד מהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הקפידו על תזונה צמחית

מחקרים מראים שאכילת תזונה מבוססת על יותר צמחים ופחות בשר – מועילה לאריכות ימים. ד"ר זקוט קייזר, רופא מסנטה מוניקה שבקליפורניה, אמר כי חשוב שהתזונה היומית תהיה מורכבת משפע של ירקות, עלים, פירות יער ומזונות אחרים עשירים בפיטונוטריינטים.

התזונה הים תיכונית, אגב, שמה דגש על מזון מהצומח ופחות בשר – כך שהיא אחת מהתזונות המומלצות ביותר על ידי דיאטנים.

 

תאכלו לאט

אחד הפקטורים לאכילה בריאה היא היחס שלכם לאוכל. "בארצות הברית, אנחנו לא יושבים לאורך זמן עם האוכל שלנו כמו במדינות אחרות, שם זה בסדר לאכול לאט ולהנות מהארוחה", אמרה ד"ר ראשי אגארוול, פרופ' לרפואה מניו ג'רזי.

"אכילה צריכה להיות הזמן שבו אתם עוצרים ואוכלים בשמחה ובתשומת לב", שכן זה יכול לעזור לשלוט על אכילת יתר, מה שעלול להוביל לעודף שומן ולגרום למספר מצבים בריאותיים מסוכנים.

 

תהיו פעילים

פעילות גופנית היא הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות עבורנו, לדברי ד"ר קייזר. ההמלצה לאמריקאים היא לעשות לפחות 150 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית בשבוע, כמו גם שני איומני שרירים.

ואם קשה לכם להכניס זאת לשגרה, השתדלו לשמר את הדברים הקטנים – כמו עליה במדרגות, טיולים רגליים ואפילו מטלות ביתיות כמו שאיבת אבק ושטיפת כלים.

 

 

 תדאגו לנפש שלכם

דיכאון ומצבים נפשיים אחרים קשורים ישירות לתוחלת חיים קצרה יותר, כאשר מומחים מצביעים על אלכוהול, סמים וחוסר פעילות גופנית כנסיבות או תוצאות למצבים אלה.

בדידות למשל יכולה להשפיע מאוד לרעה על הבריאות, ומצב חברתי זה משתווה לעתים קרובות להשמנת יתר ועישון חפיסה ביום. אם אתם חווים מצב כזה, "קחו רגע להתחבר למישהו, אפילו באמצעות שיחת טלפון קצרה, מה שיכול להפחית את תחושת הבדידות, חרדה ודיכאון ובכך להעניק הגנה למוח", אמר ד"ר קייזר.

 

אל תזניחו את השינה

מומחים מדגישים פעם אחר פעם עד כמה שינה איכותית צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם עבור אריכות ימים ובריאות פיזית ונפשית. מחקרים מוכיחים כי חוסר שינה, במיוחד בגיל העמידה, יכולים להגביר את הסיכון לדמנציה ב-30 אחוזים.

 

התמודדו עם לחץ

לחץ הוא מצב בלתי נמנע, זה ברור. אבל חשוב לדעת לנהל אותו כמה שיותר טוב, על ידי מדיטציה או כל דבר שעוזר לכם.

ד"ר קייזר הסביר כי תשומת לב לנשימה או התמקדות בדברים שאתם מעריכים בחייכם, "יכולים ליזום גל חיובי בנפש ובגוף. תרגול זה יכול לרסן את הלחץ ובכך להאט את קצב הלב, להרפות את כלי הדם ולשפר את מצב הרוח".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE