הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלי המטבח שכולנו משתמשים בו – מהווה סכנה גדולה לבריאות שלנו
הוא נמצא בשימוש לפני כמעט כל ארוחה, אבל מסתבר שהוא משחרר הרבה חומרים מיקרופלסטיים מסוכנים שנקשרו לבעיות רבייה, בעיות עיכול וסרטן

קרש חיתוך מפלסטיק, שהוא פריט מטבח שרבים מאיתנו משתמשים בו מדי יום, יכול ממש להזיק לבריאות שלנו.

על פי מחקר שפורסם לאחרונה ב-Environmental Science & Technology, קרשי חיתוך מפלסטיק משחררים אל המזון שלנו חומרים מיקרופלסטיים – שהם אוסף גדול של רכיבים פלסטיים קטנטנים וכמעט בלתי נראים. הם מהווים סכנה גדולה לבריאות, ונקשרים לבעיות רבייה, בעיות עיכול וסרטן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כאשר אנו משתמשים בקרשי חיתוך מפלסטיק, המכה החוזרת ונשנית של הסכין הודפת את החלקיקים הקטנים אל האוכל אותו אנו חותכים.

"מבלי לדעת, מדי שבוע אנחנו צורכים פלסטיק בגודל של כרטיס אשראי", הסביר הכימאי מארק ג'ונס.

למעשה, שתייה מבקבוקי מים העשויים מפלסטיק, אכילת מזון המגיע באריזות פלסטיק או אפילו סתם חתיכת בשר – סביר להניח שאנו מכניסים מיקרופלסטיק לגופנו. כך למשל, מומלץ להשתמש בבקבוק מים רב פעמים מנירוסטה עם מים מסוננים, כדי להפחית את צריכת המיקרופלסטיק.

המדענית טאשה סטובר הודתה שזו הסיבה שהיא משתמשת בקרש חיתוך מעץ: "כל מה שאפשר לעשות כדי להפחית את החשיפה לפלסטיק – הוא טוב. והכי טוב להתחיל עם הכלים בהם אנו משתמשים במטבח".

אבל כמו שבכמעט כל דבר יש סכנה, כך גם בקרשים מעץ. למרות שבאופן טבעי הם אנטי-מיקרוביאליים, החריצים שמופיעים אחרי השימוש בקרש, יכולים לאחסן חיידקים ועשויים להיות יותר קשים לניקוי מאשר קרשי פלסטיק.

אחד הפתרונות לבעיה הכמעט בלתי נמנעת, היא לדאוג שיהיו ברשותכם שני קרשי חיתוך – אחד לבשר נא או פירות ים, ואחד לירקות, פירות ומזונות אחרים שלא דורשים עוד בישול.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE