הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסוד הקטן לשיפור הזוגיות והבריאות הנפשית: החזקת ידיים
מחקרים מוכיחים עד כמה הפעולה הטבעית הזו היא מנחמת ומורידה את רמות הלחץ, ונוגעת במקום עמוק בנפש האדם – נותנת לנו את תחושת הביחד

החזקת ידיים היא פעולה כל כך טבעית במערכות יחסים, כמו בין בני זוג או הורים וילדיהם – ומסתבר שיש לכך השפעה חזקה במיוחד על המצב הרגשי שלנו.

שילוב הידיים, בעיקר כשזה מגיע ממקום רומנטי, יכול לעזור להוריד לחץ דם ולהרגיע ממצבי לחץ, וגם להפחית כאבים שונים.

ניסוי שנערך בשנת 2021 הראה את ההשפעה המרגיעה של החזקת היד של בן או בת הזוג בזמן צפייה בסרט אימה. המחווה הפשוטה ריככה את השפעת הלחץ על מערכת העצבים, שגורמת לשינויים גופניים לא מודעים כמו הרחבת אישונים. וכך, למעשה, כשאנו מרגישים מאוימים, החזקת ידו של אדם אהוב מרגיעה חלקים במוח האחראים על ערנות ותגובה רגשית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

אבל הפעולה הזאת לוקחת אותנו גם למקום עמוק יותר, וגורמת לנו "להבין כמעט כל היבט של מה זה להיות בן אדם", הסביר ג'יימס קואן, פסיכולוג קליני ומנהל המעבדה למדעי המוח באוניברסיטת וירג'יניה. "זה מבטא את מה שאנחנו בשביל השני".

קואן היה אחראי לניסוי אחר שמטרתו להבין את השפעות החזקת הידיים. הוא לקח 16 נשים נשואות והכניס אותן לסריקת MRI בעודן הן מתמודדות עם איום של התחשמלות.

הסריקות הוכיחו שכאשר הן החזיקו את ידיהן של אדם זר – הלחץ שלהן ירד. אבל החזקת ידו של הבעל הייתה מנחמת בהרבה, והביאה לצניחה חדה ברמות הלחץ.

לדבריו של קואן, הממצאים מצביעים על כך שהחזקת ידיים מורידה את ההתמודדות האישית עם מתח כלשהו – כלומר שהושטת יד לאדם אהוב בתקופה קשה, זה כמו לחלוק את הנטל.

האדם הוא יצור חברתי, ואחת הבעיות העמוקות ביותר בנפש האדם היא תחושת הלבד. לכן כשאנחנו מחזיקים ידיים, אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE