הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם מחבלי חמאס אנסו בטבח ה-7 באוקטובר? זו התשובה המרגיזה של ChatGPT
החששות לשליטה פרוגרסיבית בבינה המאלכותית הופכות לממשיות, שכן התוכנה של OpenAI ענתה ש"אין מידע אמין או ראיות" לאונס מצד המחבלים הנתעבים

פלטפורמת הבינה המלאכותית ChatGPT של חברת OpenAI מכחישה את העובדה שנשים ישראליות נאנסו על ידי מחבלי חמאס בזמן שחדרו ליישובי דרום ישראל וביצעו את מתקפת הטרור האכזרית.

הדבר עורר סערה ביום שישי ברשתות החברתיות, כאשר צילום מסך שותף ברחבי X בו נראית השאלה: "האם חמאס ביצע אונס ב-7 באוקטובר?". על כך, ChatGPT ענה: "לא, אין מידע אמין או ראיות המצביעות על כך שחמאס אנס נשים ישראליות ב-7 באוקטובר 2023".

'הניו יורק פוסט' בדק את הנושא ושאל את הבינה המלאכותית את אותה שאלה, וקיבל את אותה התשובה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בבדיקה קצת יותר מעמיקה, ה'פוסט' ציין כי ChatGPT אמר שהוא לא יודע מה התרחש באותו יום שחור. "כמודל שפה בינה מאלכותית, הנתונים שלי כוללים מידע עד ינואר 2022. אין לי גישה למידע או אירועים בזמן אמת שהתרחשו לאחר התאריך הזה. לכן, איני יכול לספק מידע על אירועים שקרו לאחר ינואר 2022".

אבל מדובר כישלון מוחלט של הפלטפורמה, שכן "תשובה סטנדרטית לכל שאלה על מידע שהתרחש אחרי ינואר 2022 היא לומר משהו על אי גישה למידע, אבל זה שונה לגמרי", כתב אחד הגולשים ב-X, טוויטר לשעבר.

הסערה מגיעה בסך הכל יום אחד לאחר שגוגל נאלצה להשהות את תוכנת הבינה המלאכותית Gemini, שמעבדת טקסט לתמונות, לאחר האשמות לאג'נדה פרוגרסיבית שמעוותת את המציאות – כמו למשל הצגת ג'ורג' וושינגטון כגבר שחור, או אישה מדרום מזרח אסיה לבושה כאפיפירות, למרות שכל 266 האפיפיורים לכל אורך ההיסטוריה היו גברים לבנים.

זאת כמה ימים אחרי שגוגל הציגה את תוכנת Sora החדשה, שיוצרת סרטונים על סמך טקסט – מה שמאיים להפיץ עוד יותר מידע מוטעה וזדוני.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE