הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אשרוף אתכם בפנים; אנסים ורוצחי ילדים": בני זוג ישראלים שמנהלים עסק בארה"ב נפלו קורבן להתנכלויות ואיומים קשים
נופר ושגיא שבליס לא תיארו לעצמם שהצבת דגל ישראל במרכז הקונדיטוריה שבבעלותם בעיר אטלנטה, ג'ורג'יה, תעורר שנאה אנטישמית כה עזה עד כדי חרם צרכנים, השחתת המקום ושליחת גלויה עם תמונה של אנה פרנק לצד מילים איומות. "אנחנו לא נשבר", הם מבטיחים

בני זוג ישראלים המתגוררים בעיר אטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה, חווים מזה קרוב לחמישה חודשים שורה של התנכלויות בלתי פוסקות בבית העסק שלהם המתרחשות באופן תדיר.

לפני כשנתיים, הקימו נופר ושגיא שבליס את קונדיטוריית אלי'ס קוקיס שהפכה לעסק משגשג ומצליח, כשמלבד אתגרים מקצועיים שיש לכל בעלים, לא נרשמו תקריות חריגות.

מתקפת הטרור שחוותה ישראל ב-7 באוקטובר, וטלטלה מדינה שלמה, הפכה גם את שגרת חייהם של בני הזוג לסיוט מתמשך, כל זאת בעקבות החלטה תמימה אחת - להציב את דגל ישראל במרכז החנות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכיתוב המזעזע בגלויה שנשלחה לבני הזוג

בשיחה עם מערכת חדשות היברו ניוז, מגוללת נופר את מה שהיא ובעלה עברו ועדיין עוברים על בסיס קבוע ומידי שבוע.

"כל מה שעברנו זה מזעזע, פשוט הזייה", אומרת נופר כשניכר שהיא עודנה אינה מעכלת את כל המתחולל, "זה התחיל אחרי ה-7 באוקטובר, כשהחלטנו שבעקבות הטבח נקרין על מסך הטלוויזיה בחנות את דגל ישראל ומאז אותו הרגע הכל השתנה".

 

חזית בית העסק

לדבריה, צעד פטריוטי זה שנראה היה לה ולבעלה כה טבעי בתקופה שמדינת הולדתה חווה תקופה כה קשה, יצר את האפקט ההפוך מצד הלקוחות והוביל גל לשנאה לא ברורה.

"בהתחלה שמנו לב שפתאום הגיעו פחות לקוחות. בהמשך היו כאלו שנכנסו, ראו את הדגל ואמרו 'אנחנו לא תומכים ברוצחים ולא תומכים ברצח עם. לא נקנה פה יותר'.

בנוסף, היא מספרת על כאלו שלא רק שהחליטו לא לרכוש אצלם אלא אף משכו החוצה לקוחות שהם מכירים מתוך החנות וביקשו מהם לא לקנות שם "כי אנחנו רוצחים פרו ישראלים. היה עוד לקוח שממש הגזים, הוא פתח את הדלת, אמר 'פאק יזראל', ירק על הרצפה ויצא. לקוח אחר העמיס הרבה מאפים ואז כשהגיע לקופה וראה את הדגל פשוט עזב, ולנו לא נותר אלא לזרוק אותם כי אי אפשר להחזיר למדף".

"כל יום היינו נתקלים במקרה חדש. זה פשוט היה טירוף". 

 

דגל ישראל שעורר את זעם הפורעים הפרו פלסטיניים

גם נזקים פיזיים נגרמו לבית העסק: "מחוץ לקונדיטוריה יש לנו שני דגלים שבאחד כתוב באנגלית 'עוגיות' ובאחר 'גלידה'.  גם את זה השחיתו אלמונים שבסופו של דבר תלשו אותם והיינו צריכים להחליף".

השחתת רכוש התרחשה גם בתוך העסק: "יש לנו קטע בחנות שהמפות של השולחנות מאפשרות לצבוע מעליהן. היו לקוחות שהשתמשו בזה כדי לצייר את דגלי פלסטין עם הכיתוב 'פרי פלסטיין'. אחרים הדביקו מדבקות עם הכיתוב 'ג'נוסייד'".

מלבד הקללות והשחתת הרכוש, השניים גם ספגו איומיים טלפוניים.

"לפני שבועיים, מישהו התקשר ואמר 'אני שונא את ישראל ואת כל היהודים, אני רוצה שכולכם תמותו ואבוא לחנות שלכם ואשרוף אותה איתכם בפנים'. עכשיו במקרה כזה, לא בדיוק ידענו כיצד להגיב. היה לנו את המספר שהתקשר והעברנו אותו למשטרה". 

אם לא די בכך, אז האירוע האחרון היה מבחינתם הקשה והמזעזע מכולם, כאשר לבית העסק נשלחה גלויה בה נראית תמונה של אנה פרנק על רקע מחנה ריכוז ובצד השני של הגלויה נכתבו שם דברים איומים.

נופר מתקשה לחזור על המילים הנוראיות שנכתבו בגלויה, בה הם נשאלו 'האם יש לכם מתחת לחנות ילדים שאנסתם עיניתם ורצחתם?' כמו כן נכתב כי 'יש לנו צייקלון B, השתמשו בקוד קופון גז ליהודים עבור הנחה'. 

"אלו אנשים חולים", היא אומרת.

אנה פרנק על רקע מחנה ריכוז. חזית הגלויה שנשלחה לעסק

כאמור, גם חודשים ארוכים אחרי שורת ההתנכלויות, בני הזוג מתקשים לעכל את המצב אליו נקלעו, במיוחד ביחס לאווירה שהייתה עד אז.

"פתחנו את העסק לפני שנתיים והכל היה טוב ורץ. הצלחנו להרים את המקום. מהרגע שהקרנו את הדגל, המכירות פשוט ירדו בחצי. ממש ככה. בהתחלה גם לא קלטנו, אמרנו שאולי זה חודש חלש כי אנשים מטיילים. רק אחרי שורת המקרים הללו, שמגיעים אנשים ומקללים, אז אמרנו לעצמו שכנראה זה זה. פשוט לא קלטנו שהאנטישמיות היא עד כדי כך בעוצמה שכזאת בשנת 2024. העולם אמור להתקדם, כנראה שלא. מרגיש כאילו חזרנו עשרות שנים אחרונה. לא נתפס".

"זה עושה לנו רע", היא מוסיפה בכאב, "מאמינה שכל הישראלים מרגישים וחושבים אותו הדבר. אלו פשוט אנשים שלא מכירים את העובדות כי ההיסטוריה לצדנו".

 

ציור של דגל פלסטין על המפות בשולחנות בקונדיטורייה

לשאלה מה הלאה והאם התופעה גורמת להם להרהורים בנוגע לעתיד, היא משיבה בנחרצות: "הפיתרון הוא להילחם בחזרה!. אנחנו ממשיכים כרגיל ולא מוותרים. נגמר העניין הזה של ללכת כצאן לטבח, לא יקרה יותר. אנחנו פשוט צריכים להישאר חזקים. אולי יקח זמן אבל זה משהו שיעבור, הכל יהיה בסדר. אנחנו במוד לחימה".

כלי נוסף שמשרת את הפורעים הפרו פלסטיניים הוא בעמדות הביקורת שם נכתבו ביקורת ארסיות ודירוג כוכב בודד על מנת לפגוע באמינות ומקצועיות בית העסק. ישראלים המעוניינים לסייע בביקורת חיוביות מוזמנים להיכנס לעמוד העסק בגוגל - Ali’s Cookies at Emory

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE