הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת האופנה הישראלית ARKETA פתחה סניף ראשון בלוס אנג׳לס
מותג האופנה והלייף סטייל של המעצב ישראל פרץ חגג את פתיחת חנות הדגל שלו בדאון טאון לוס אנג׳לס, במסיבה אליה הגיעו מעצבי אופנה רבים, משפיעני רשת וסלברטאים

חברת ARKETA מסתערת על סצנת האופנה בלוס אנג׳לס ומציגה קולקציות ואקססוריז מיוחדים עם השפעות מסרטים עתידניים ותרבות מועדונים בעיצובים שלא נראו כאן.
אחרי שפתחו 3 חנויות בישראל והלבישו סלבריטאים כדוגמת: איתי לוי ונועה קירל, החברה פתחה באופן רשמי חנות גדולה ומרשימה עם משקיע חשוב, בדמות איש העסקים והאופנה דודי ורד, והם נכונים לכבוש את ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין לשמאל: משה נוי, דודי ורד, ישראל פרץ ותומר פרץ 


החנות במרכז דאון טאון מעוצבת בסגנון ניו יורק שיק עם תקרה גבוהה, חלונות ראווה מלבניים ושלט ניאון אדום מסתורי עם הלוגו של ARKETA. ערב הפתיחה היה שוקק חיים: ברקע מוזיקת דארק טכנו בסט מיוחד של DJ YUTU, גם הוא לבוש בהתאם למוטיב האנדרגראונד של ארקטה המבוסס סריגים שחורים, ג'קט עור שחור, שרשראות כסף ומתכות שונות.

מתחם החנות היה עמוס ב- 400 דגמים חדשים וותיקים שהוצגו לקהל חובבי האופנה באל איי, והדגימו היטב את הדי אן איי של החברה. נאור פרייסלר, שעבד בחנות ARKETA בתל אביב, והובא על ידי החברה לנהל את החנות הראשונה בארצות הברית, סיפר לי: ״כל מה שאתה רואה על הבובות אלו העיצובים החדשים שלנו שעשינו כאן באל איי. בקולקצית הסטריט וור, בנוסף הצגנו שילוב של לבוש יום יומי וערב ביחד, כזה שמתאים ליציאה לבראנץ עם חברים ומשם להמשיך למסיבה.

בגזרת הגברים אנחנו רואים מעילים וסוודרים מיוחדים, ובגזרת הבנות אנחנו מציגים שילוב של ווסט עם חולצה וחצאית ויש גם שמלות ערב מיוחדות ומעילי עור בסגנון ברנינג מן וקוצ׳אלה, שמציגים את פן המסיבות של ARKETA והצד הכיפי והפסטיבלי שלנו״.


ARKETA על קו תל אביב לוס אנג׳לס

המותג ARKETA (יפה ביוונית) קיבל השראה בתחילת דרכו מתרבות המועדונים וסצנת האנדרגראונד וגדל להיות אחד השחקנים הראשיים בתרבות ה-״סטריט פאשן״, עם קולקציות ייחודיות, בהן כל בגד הוא למעשה יצירת אומנות שמעניקה ללובשים אותו לוק שלא ישכח.

העיצובים המיוחדים של ARKETA הפכו למבוקשים אצל נבחרת סלבריטאים ישראלים רבים, בעיקר מוזיקאים ואמנים מה- A list של ישראל ביניהם:אייל גולן, נועה קירל, איתי לוי, נטע ברזילי ועוד; כולם לבשו את הליין של ARKETA באירועים, השקות ובהופעות שלהם בארץ ובחו״ל. עכשיו, הקולקציה המיוחדת הזו נפתחת לכולם; מי שחפץ בסטייל מיוחד, אפשרות לבטא את עצמו, את האמנות והיצירתיות שלו.

ההשקה של המותג נערכה בלוס אנג׳לס מוקדם יותר השנה ו- ARKETA מככבים כרגע בשורה של פסטיבלים, מסיבות ואירועי פופ אפ מיוחדים בעיר. מאחורי המותג המצליח עומד כאמור המעצב הישראלי ישראל פרץ. לפני חצי שנה עלה על מטוס מתל אביב כדי לוודא שההשקה החגיגית של ARKETA עוברת בהצלחה וכיום הוא מאדריכלי חנות הדגל הנוכחית.
ישראל, (39), נולד וגדל בנהריה. את החוש האומנותי שלו פיתח עוד כילד. הוא מעולם לא למד עיצוב או אומנות באופן רשמי, מה שאיפשר לו לשבור את כל חוקי האופנה המוכתבים לסטודנטים לעיצוב. כששאלתי את פרץ מהיכן מגיעה ההשראה לעיצובים המיוחדים של ARKETA, ציין את עולם הקולנוע כאחד מההשפעות הגדולות שלו: ״אני חולה סרטים וחלק גדול מהעיצובים שלי שאובים בעיקר מסרטי פנטזיות וסרטים אפוקליפטים: ״מד מאן״, ״הנבחר״, ״עולם המים״ הם ההשראות הכי גדולות שלי. גם הסרט ״מלחמת העולמות״ השפיע עליי המון. שאבתי ממנו המון רעיונות.״

 

איש העסקים והאופנה דודי ורד, מבעלי מותג האופנה המקומי YMI, ואחד ממנהיגי הקהילה הישראלית; מוכר היטב בעיר המלאכים בעקבות העבודה הפילנתרופית שלו עם ארגון ״להושיט יד״ -שמביא מישראל ילדים החולים במחלת הסרטן לטיול חלומות מלא באטרקציות וכיף ברחבי לוס אנג׳לס. במהלך ביקור בישראל זיהה ורד את הפוטנציאל של ARKETA והחליט להשקיע ולהביאו לעיר המלאכים. ורד: ״מאוד התרשמתי מישראל, מהכשרון שלו והיכולות ליצור לוק ספציפי ומאוד מיוחד. כשהכרנו בישראל הבנתי שההצלחה לה זוכה המותג יכולה להתקיים גם בארצות הברית, מכיוון שיש פה במה הרבה יותר גדולה וביקוש לסגנון הזה״.

ורד סיפר לי כיצד הוא רואה את ARKETA משתלבים בתעשיית האופנה בלוס אנג׳לס: ״התחלנו עם החנות הראשונה בדאון טאון שהיא תהיה הבסיס שלנו. החנות, כמו שראית, מאוד מרשימה וגדולה; היא ממוקמת בבניין של חבר שלנו אבי פלורנטין. החנות הזו היא חנות דסטיניישן כמו זו שיש ל-ARKETA במרכז התחנה בתל אביב. זו לא חנות שאנשים עוברים לידה במקרה, אלא מגיעים אליה במיוחד כשהם מחפשים לוק ספציפי של הוליווד סלבריטי, מסיבות וגם סטריט וור. כל אלו עיצובים מאוד מיוחדים. בשלב הבא נפנה למכירות און ליין דרך המדיה החברתית. אנחנו מתחילים לפרסם לוקים שלמים של נשים וגברים וכך יהיה ניתן להתחבר אליהם. בהמשך נפתח חנות נוספת באזור טרנדי יותר כמו הוליווד או מלרוז פלייס״.


במהלך מסיבת ההשקה של החנות ניתן היה להבחין בהתרגשות הצוות וגם את התלהבותם של מעצבי אופנה רבים שהגיעו לבקר. הם מדדו בגדים, הצטלמו עימם והעלו סטוריז רבים לאינסטגרם. במקום גם הוצבה עמדת צילום מקצועית עם תאורה ומסך לבן בה היה ניתן להצטלם עם הלוקים השונים ולהדפיס את התמונה למזכרת. במהלך הערב הוצבה במרכז החנות עמדת Omakase- של מתחם סושי שף יוקרתי. משמעות Omakase ביפנית היא: ״אשאיר לך את הפרטים״. כלומר, עמדת השף היוקרתית מכינה סושי במקום והשף מפנק אותך בטוב ביותר שיש לו להציע או בפשטות - השף ידאג לך. אכן הסושי שף של ARK SUSHI הציג מבחר סושי מרשים ביותר עם דגים טריים ורולים סופר יצירתיים עם אורז חום ואורז מלא שהיו יוצאי דופן ברמתם. צוות הסו- שפים התלבש בהתאם לאירוע בבגדים עתידניים אפוקלפטים.

 


הערב תוכנן בקפידה, ניתן לראות שהצוות השקיע רבות בעיצוב והציגו את הצד הלא שגרתי שלהם. היה מעניין בין היתר לראות את הדגמים שהציגו קרוס אובר של נשים וגברים עם לוק מאוד מיוחד, כזה שמתאים מאוד לאל איי ובטח יעורר עניין רב אצל זמרים, ראפרים ואנשי חיי הלילה בעיר.

את הקהל שירת במשך כל הערב בר קוקטיילים מפנק ובסופו הופעה מיוחדת ומקפיצה במיוחד של אביב ורד (בנו של דודי ורד) שמוכר תחת שם הבמה שלו: Authentic.

פרץ: ״בארץ, הדי אן איי של ARKETA נמצא בכל מקום. יש קהילה שלמה שלובשת את הבגדים שלנו ומי שמכיר את ARKETA יזהה את הסטייל וטביעת האצבע שלנו בכל מקום. אנשים מגדירים אותנו כבגדים למסיבות, פסטיבלים, ברנינג מן או מסיבות קונספט מיוחדות אבל העיצובים האחרונים שלנו מתאימים לכולם.

 

 

 

יש לנו עיצובים לערבי דיסקו, טישרטים שמתאימים ליום יום וגם חליפות ושמלות לערב. בהרבה מקרים הקדמנו את זמננו. אני יכול לספר לך שבעיצובים שלנו כבר ב-2018 שילבנו מסכות בד שהבאנו מהרחוב בסין ואנשים היו לובשים אותם עוד לפני הקורונה. המון מעצבים שאתה מכיר כיום קיבלו מאיתנו השראה ופתחו בוטיקים עם ליין בגדים שמבוסס על החזון שלי״.

 

 ישראל סיפר לי שאחד המעצבים האהובים עליו הוא טיירי מוגלר הצרפתי. ״אני אוהב את העבודה שלו, הוא היה נועז ומעניין. תמיד חידש ועבד עם המון אמנים מפורסמים.״ מוגלר שהלך לעולמו בשנה שעברה בגיל 75, נחשב לאחד ממעצבי העל המפורסמים שיצאה צרפת לעולם. את הרומן עם הוליווד החל כשעיצב את שמלתה של דמי מור בסרט ״הצעה מגונה״, בהמשך היה אחראי על כל עיצוב הביגוד של ״סירקס דה סולי״, הוא גם עיצב את התלבושות של כל הדוגמניות בקליפ ללהיט הגדול של ג׳ורג מייקל Too Funky.


דודי ורד סיפר לי ששמח לראות את התמיכה מהקהילה הישראלית שכמובן מאוד אוהבת מסיבות ומתרגשת גם היא מהגעת ARKETA לעיר המלאכים. בין היתר נצפה מפיק ההופעות הוותיק- משה נוי, שהגיע לתמוך: "ARKETA מלבישה המון זמרים וזמרות שהוא מייצג בארצות הברית כדוגמת: עומר אדם ואייל גולן, ובעתיד כל הזמרים שיגיעו להופיע בלוס אנג׳לס יוכלו לבקר בחנות ולקבל את הלוק המתאים להופעות שלהם. המותג המיוחד אינו מתכוון לעצור בעיר המלאכים. פרץ סיפר לי על החלום הגדול: ״עכשיו אנחנו בונים את המותג לקהל באל איי ובעתיד אנחנו מתכננים לפתוח חנויות במיאמי ובניו יורק ומשם בשאיפה לפתוח חנויות באיביזה וגם בטולום שבמקסיקו״.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE