הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לצד ישראל: ארצות-הברית הטילה וטו על החלטת גינוי דרמטית במועצת הביטחון
שוב ארצות הברית וישראל נגד העולם. הצעת החלטה מגמתית מצד החברה הערבית במועצת הביטחון אלג'יריה, נבלמה בידי וושינגטון שהטילה וטו

מאמץ לילי של מדינות ערב לגרום למועצת הביטחון של האו"ם (UNSC) להעביר הצעה המאשימה את ישראל בהרג אזרחים במהלך התנפלות עזתית על שיירת הסיוע אמש, (יום חמישי) כשלה הודות לבלימתה ההחלטה מצד ארה"ב.

אלג'יריה, הנציגה הערבית ב-UNSC כחברה לא קבועה, הגישה הצהרה המביעה "דאגה עמוקה" מהאירוע וטענה כי הוא נבע "מפתיחה באש של כוחות ישראל".

הווטו הבודד שחסם היה מארצות הברית, בהצבעה שנגמרה ב-14 למול 1. בחודש שעבר ארה"ב גם סיפקה את הווטו הבודד שהתנגד להפסקת אש ''הומניטרית'' מיידית בעזה בניסיון למזער את הישגי המלחמה הישראליים.

"צריך לחקור ביסודיות את האירוע האחרון הזה", אמרה אמש דוברת הבית הלבן אוליביה דלטון, "אירוע זה מדגיש את הצורך בסיוע הומניטרי מורחב שצריך לעשות את דרכו לעזה".

במקביל, האמריקאים ניסו להגיע להצעת החלטה משותפת הקוראת לחקור לעומק את האירוע, אך חברות קבועות אחרות, כרוסיה, סין, צרפת ובריטניה לא קידמו בצורה משמעותית הצעת החלטה שכזו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הצד הפלסטיני כמובן טען כי כוחות ישראליים ירו ללא הבחנה לתוך המוני אזרחים שביקשו סיוע, לאחר שכ-30 משאיות עמוסות במזון ואספקה חנו באזור מרכז העיר עזה.

עם זאת, דובר צה"ל הציג חומרים שהעידו כי ריסוק ודריסה של הקהל בידי נהגי המשאיות כמו גם דוחק אנושי, הם הגורם העיקרי לממדי ההרג.

חמאס פרסם הצהרה לאחר מכן לפיה ההרג ההמוני מעמיד בספק את עתיד שיחות הפסקת האש. "המשא ומתן שמנהלת הנהגת התנועה אינו תהליך פתוח על חשבון הדם של עמנו", נאמר בהצהרה.

ביום שלישי הנשיא ביידן הרים גבות לא מעטות לאחר שהצהיר בחופזה ולכאורה בטרם עת, כי הוא מקווה שהסכם הפסקת אש בין חמאס וישראל יושג עד יום שני.

אך עכשיו הדבר נראה כאפילו פחות סביר, וזאת לאחר שלוח הזמנים הוכר כלא מציאותי על ידי כל הצדדים המעורבים.

הווטו האחרון של ארה"ב במועצת הביטחון של האו"ם מהווה דוגמה נוספת ל"ארה"ב וישראל נגד העולם".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE