הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלחמה בעמק הסיליקון: אילון מאסק מגיש תביעת-ענק נגד OpenAI וסם אלטמן - "נטשו את המשימה למען האנושות"
לא רבים יודעים אך אילון מאסק היה אחד המייסדים המקוריים של חברת OpenAI שמאז יצאה עם ChatGPT שהפך להצלחה מסחררת, אך לפי מאסק, האנשים שהמשיכו את דרכו בחברה בגדו בחזון הכלל-אנושי המייסד, והפכו את החברה ליצרנית רווחים עבור תאגיד מיקרוסופט

אילון מאסק טוען בתביעה חדשה שהוגשה אמש (יום חמישי בערב) אל בית המשפט העליון בסן פרנסיסקו כי חברת ChatGPT והמנכ"ל שלה סם אלטמן (חברת OpenAI), הפרו את הסכם היסוד של סטארט-אפ הבינה המלאכותית שמציב את האנושות על פני רווחים.

ההסכם נכתב בשנת 2015 כשמאסק עוד היה חבר בכיר בצוות המייסדים של המיזם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אירועי שנת 2023 מהווים הפרה בוטה של ההסכם המייסד, שהנתבעים בעצם הפכו על ראשו", לשון התביעה.

"עד היום, האתר של OpenAI, Inc. ממשיך להצהיר שהאמנה שלו היא להבטיח ש-AGI [טכנולוגיית בינה כללית מלאכותית] "תועיל לאנושות כולה", עם זאת, במציאות - OpenAI, Inc הפכה לחברת-בת סגורה דה-פקטו של חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם: מיקרוסופט. ותחת הדירקטוריון החדש שלה, היא לא רק מפתחת אלא ממש משכללת AGI כדי למקסם רווחים עבור מיקרוסופט, ולא לטובת האנושות".

מלבד הפרת החוזה, מאסק טוען ש-OpenAI מפרה גם חובת נאמנות ומבצעת פרקטיקות עסקיות לא הוגנות.

התביעה, מבקשת מהסטארט-אפ לחזור למודל קוד פתוח למען האנושות. 

כמו כן המיליארדר מבקש צו מניעה שנועד למנוע מ-OpenAI, אלטמן, או הנשיא גרגורי ברוקמן - כמו גם ממיקרוסופט - לייצר רווחים ממוצרי הבינה המלאכותית.

מאסק עוד טוען כי אלטמן, ברוקמן ומיקרוסופט ביצעו קשירת קשר להדחת חברי הדירקטוריון המקוריים של הסטארט-אפ שהוטלה עליהם המשימה הבסיסית שהוגדרה לכתחילה כהצעדת האנושות קדימה.

"מר אלטמן בחר בידו מועצת מנהלים חדשה שאין לה מומחיות טכנית דומה או כל רקע מהותי בממשל בינה מלאכותית, כמו זה שהיה בדירקטוריון הקודם", נכתב בתביעה.

"הדירקטוריון החדש כלל חברים עם ניסיון רב יותר ברווחים, מיזמים, או פוליטיקה - מאשר באתיקה וממשל בינה מלאכותית. על פי הדיווחים הם גם היו 'מעריצים גדולים של אלטמן'", עוד נכתב.

לדברי מאסק, דגם ה-GPT-4 של OpenAI, שיצא לפני שנה, נותר בפועל כ"דגם סגור", וזאת לטענתו בשל שיקולים מסחריים במקום מתוך האינטרס של כלל האנושות.

"הפרטים הפנימיים של GPT-4 ידועים רק ל-OpenAI, ו...למיקרוסופט".

"לפיכך GPT-4 הוא ההפך מ'AI פתוח... והוא סגור מסיבות מסחריות: מיקרוסופט עומדת לעשות הון מלמכור את GPT-4 לציבור, מה שלא היה אפשרי אם OpenAI היתה, כפי שנדרשה לעשות, הופכת את הטכנולוגיה לזמינה באופן חופשי לציבור", נכתב בתביעה.

מאסק מוסיף: "בניגוד להסכם המייסדים, הנתבעים בחרו להשתמש ב-GPT-4 לא לטובת האנושות, אלא כטכנולוגיה קניינית כדי למקסם רווחים עבור החברה הגדולה בעולם, פשוטו כמשמעו".

מאסק, חבר מועצת המנהלים המקורי של OpenAI, עזב ב-2018.

ב-2015 הוא ייסד את הסטארט-אפ שהפך היום ל-ChatGPT.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE