הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: מהגרים בלתי-חוקיים יועדפו על פני אמריקאים במשרות מדינתיות - בחינת הנציבות והצורך בבגרות, יבוטלו
בצעד מעורר מחלוקת מחליטה המושלת הדמוקרטית קת'י הוכול על פתיחת נציבות שירות מדינת ניו יורק לכל אדם באשר הוא תוך ביטול כל קריטיריון בסיסי לעבודה בו - במקביל יוסרו דרישות הלימודים והבחינות

מושלת ניו יורק, קת'י הוכול, מתמודדת עם תגובת-נגד לתוכניתה להפוך מהיסוד את כל הליך קבלת עובדי נציבות שירות המדינה לעבודה באמפייר סטייט.

תכניתה מעוררת המחלוקת של המושלת הדמוקרטית מבקשת להפוך את המהגרים הבלתי חוקיים במדינה לבעלי עדיפות בקבלה למשרות מדינה על פני אמריקאים או מחזיקי גרין קארד בעלי מעמד חוקי.

התוכנית, שאושרה ב-18 בינואר השנה, נועדה להאיץ את המעבר של מהגרים בלתי חוקיים אל השירות הציבורי על ידי ביטול דרישות כבחינת נציבות המדינה או הצורך בתעודת בגרות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הוכול טוענת שבעלי עסקים ברחבי המדינה מתחננים בפניה לאשר העסקת עובדים בלתי חוקיים (מה שלא ברור הוא איך זה בדיוק קשור להכנסתם אל נציבות המדינה..), תוך ציון הצורך בעובדים בתעשיות האירוח והמסעדנות.

גם ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הידוע בעמדותיו ההפכפכות, תומך בתוכנית - בתקווה כי תמלא מחסור בכוח אדם במגזרים מסוימים (שוב לא ברור הקשר ברמה הכלכלית או המנהלתית).

יושבת ראש ועדת העבודה של הסנאט המדינתי של ניו יורק, ג'סיקה ראמוס, גם כן החליטה לתמוך בתוכנית, ה"מערבבת" כלשונה בין כל "תושבי ניו יורק" ובין המהגרים.

עוד מבקשת הפוליטיקאית לבצע העלאת מסים דפרנציאלית "על העשירים" כדי לממן מקומות עבודה חדשים לעניים במעין 'ניו דיל' בחסות בעלי ההכנסות הגבוהות. כל הצעדים הללו נעשים בזמן שניו יורק חווה יציאה מואצת של בעלי הכנסה גבוהה בשל שיעורי מס מופקעים ומדיניות אנטי-עסקית.

למעשה, מחקר שנערך בשנת 2022 הצביע על ירידה אדירה של כ-10% בכמות משלמי המסים המרוויחים מעל 750,000 דולרים בשנה.

ואכן, רבים מהם בורחים דרומה - זאת, לא מעט, הודות למדיניות אולטרה-סוציאליסטית באלבני.

המבקרים טוענים כי התוכנית החדשה שתעדיף בלתי-חוקיים על פני אזרחים רק תחריף את אי השוויון בהכנסות בכך שתיצור מקומות עבודה בלתי יצרניים - זאת בזמן שניו יורק ממשיכה לאבד גם את "העשירים" וגם רבים מבני מעמד הפועלים בשל עול המסים הכבד.

הדבר ממחיש את החשש ההולך וגובר לגבי ההשפעה של צעדים פופוליסטיים לעייפה אלה על עתיד הכלכלה והאקלים העסקי במדינה הכחולה.

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE