הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זו הפלישה של ביידן": טראמפ ביקר בגבול הדרומי
הנשיא לשעבר ועימו מושל טקסס גרגר אבוט, ביקרו במעבר הגבול 'איגל פאס' שבטקסס אשר הפך למוקד הפלישה ממקסיקו לתוך שטח ארצות הברית בשנים האחרונות

הנשיא לשעבר דונלד ג'יי טראמפ ביקר ביום חמישי בעיירת הגבול הקטנה 'איגל פאס' שבטקסס שהפכה לנקודת המעבר של מיליוני מהגרים בלתי חוקיים אל תוך ארצות הברית בשנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ניצל את המיקום הרגיש שעלה לתודעה הציבורית באחרונה בשל משבר ההגירה הבלתי נשלט, כדי לשטוח את עמדותיו לגבי המצב הנוכחי.

הנשיא לשעבר פתח בתיאור הרצח הנורא של ליקן ריילי, סטודנטית לסיעוד מאוניברסיטת ג'ורג'יה שנרצחה בידי מהגר בלתי חוקי ממקסיקו.

טראמפ האשים את הרצח של ריילי ושל קורבנות אחרים במה שהוא כינה "הפלישה של ג'ו ביידן".

דבריו כללו דגשים אודות הצורך להחזיר את השליטה על הגבול, בעודו מקונן על ההרס המכוון של מה שהיה בעבר הגבול המאובטח ביותר בהיסטוריה תחת ממשלו.

"ההרס התרחש ב-21 בינואר 2021, כאשר הנשיא ג'ו ביידן ביטל את מדיניות הגבול הנוקשה והמוצלחת של הנשיא לשעבר", אמר טראמפ בהתייחסות לעצמו.

"לפני שלוש שנים, היה לנו את הגבול הכי בטוח בהיסטוריה, אנשים לא הגיעו כי הם ידעו שהם לא יכולים להיכנס, לא הבטחנו חינוך חינם, רפואה חינם, או שחרור חופשי".

טראמפ המשיך והציג את ההתקדמות לקראת אבטחת גבול הרמטית שבוצעה תחת ממשלו, ואמר: "סיימנו לתפוס ולשחרר, בנינו 571 מיילים של חומת גבול, הרבה יותר ממה שהבטחתי שאקים".

"רכשנו עוד 200 מיילים (של חומרי בטון), והם מכרו אותם - הרבה תמורת סנט על הדולר".

טראמפ המשיך ותיאר את מדיניות ההרחקה שבוטלה במשמרתו של הנשיא ביידן, כולל "מדיניות הישאר במקסיקו", והסכמי מקלט ושיתוף פעולה (ACA's) שנועדו לביצוע בזמן שהמהגרים ממתינים במדינות צד ג', או את חוקי הקורונה הנוקשים שמנעו גם הם כניסת מהגרים המונית.

במקביל, נכח במקום מושל טקסס, גרג אבוט, שבירך על הצלחת פרויקט 'מחסום הגבול' של מדינת הכוכב הבודד שהגביר את כמות תפיסות הסמים ומעצרי המהגרים, במסגרת יוזמת "מבצע הכוכב הבודד".

לפי אבוט, נכון ל-22 בפברואר, המדינה ביצעה יותר מ-40,000 מעצרים פליליים ותפסה יותר מ-114 מיליון מנות קטלניות של פנטניל.

במהלך המבצע נתגלו כ-9,811 כלי נשק בלתי חוקיים ונעצרו יותר מ-500,000 מהגרים לאורך גבול טקסס-מקסיקו.

אבוט תיאר גם תוכניות עתידיות לבניית בסיס צבאי של המשמר הלאומי ליד איגל פאס.

הבסיס, שמכונה, ה"מבצר" מיועד לאכלס 1,800 חיילי מדינה, עם קיבולת לכ-500 נוספים בשעת צורך.

לדברי אבוט, המתקן יכלול חדר אוכל ומרחב לפעילויות רווחה ובילוי עבור אנשי השירות.

לאחר דבריהם הקצרים בפני אנשי התקשורת שנכחו באירוע, אבוט וטראמפ עזבו את המקום שבו כמעט 5,000 מהגרים חוצים מדי יום את הגבול אל תוך ארצות הברית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE