הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עומד בלחץ": ביידן לא מוכן לשנות את העמדה ביחס לישראל - "לא מקשיב ליועציו"
הנשיא הדמוקרטי ממשיך בתמיכתו בישראל למרות שכמה מיועציו סבורים כי עליו להציב תנאים חדשים לישראל אם ברצונה להמשיך ולקבל סיוע ביטחוני מארצות הברית

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מחזיק בתקיפות בקווי המדיניות הנוכחית כלפי ישראל, ומתנגד לקריאות מתוך הממשל שלו להתנות את הסיוע הצבאי לירושלים בצעדים מדיניים שישראל תתחייב בהם - וזאת למרות לחצים פוליטיים גוברים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מקורות המקורבים לנושא מסרו לרשת NBC כי הנשיא מטיל ספק לגבי היעילות של מניעת תמיכה צבאית מישראל, שכן למרות שהוא סבור כי ישראל תקבל בברכה כל סיוע ביטחוני נוסף - היא אינה זקוקה לו 'באופן נואש' כרגע.

עמדה זו באה על רקע חששות של חלק מאנשי מפלגתו כי שינוי בתמיכתה הבלתי מעורערת של ארה"ב בישראל עלול להוביל לאובדן תמיכה בקרב מצביעים (ותורמים) יהודים.

תורם דמוקרטי שחלק את מחשבותיו של ביידן בנושא אמר ל-NBC, "אתה לא רוצה לשלוח מסר מעורב, כאילו הממשל הולך להפנות עורף לישראל".

בשיחה שנעשתה בעילום שם, גורמים רשמיים אחרים ציינו כי עמדת הנשיא צפויה להישאר ללא שינוי גם בעקבות אירוע ההרג האחרון בו היתה מעורבת שיירת סיוע בצפון עזה.

לפי הגורמים הללו - כל עוד נותרה תקווה לעסקת חטופים - המדיניות הקיימת תישאר במקומה.

במקביל, התקזהית החריגה עוררה שאלות לגבי מהימנות חקירתה של ישראל את האירועים לפחות מבחינת הממשל האמריקאי.

מקור אחד המאורע בנושא ציין כי וושינגטון עומדת בפני אתגרים משמעותיים בכל הנוגע להשגת הערכות עצמאיות של המצב על הקרקע וזאת בשל משאבים מוגבלים בשטח.

כמו כן, קיימת ספקנות הולכת וגוברת בקרב כמה גורמים אמריקאים לגבי נכונותה של ישראל לספק תיאור מקיף של התקרית.

פקיד אמריקאי נוסף הדגיש כי לתקרית היתה השפעה משמעותית על האמון השברירי ממילא בין הצדדים.

אמון סדוק זה משתקף הן בחששותיו של הנשיא ביידן, והן בטבע של המגעים שבעבר התקיימו בצורת מפגשים ישירים, ועתה עברו להתנהלות מרחוק - במה שמסמן שינוי גישה, ונקיטת משנה זהירות מהצד האמריקאי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE