הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהגרים מתלוננים על יחס גזעני במקלטים: "כינו אותנו במילים רעות"
רק בחצי שנה האחרונה הוגשו מאות תלונות לעיריית שיקגו בגין יחס מפלה מצד עובדי המקלטים, כמו גם על רמה ירודה באוכל ובניקיון ותחושה שהם "אסירים בכלא"

דו"ח שנערך על ידי גורמים בעיריית שיקגו הציג 248 תלונות שהוגשו במהלך שישה החודשים האחרונים על ידי מהגרים ששהו ביותר מ-24 מקלטים ברחבי העיר.

התלונות שונות ומגוונות, כאשר בחלקן המהגרים טוענים ליחס גזעני כלפיהן ובאחרים תלונות בגין רמה ירודה באוכל ובניקיון. מהגרים אחרים אמרו שהם מרגישים "אסירים בכלא".

מהגרת סיפרה לאתר WBEZ הספרדי על תקרית שאירעה באחד המקלטים בשעת לילה מאוחרת, אז היא ביקשה מאחד מאנשי הצוות כוס חלב – והוא אמר שיביא לה בתנאי שתראה לו את שדיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"האדם הזה גרם לי להראות לכולם את החלקים הפרטיים שלי, ובכיתי בלילה כי זה גרם לי להיזכר בהרבה אלימות שחוויתי כשהייתי בדרכים", אמרה האישה, שהתארחה במלון שיקגו לייק שור בסאות' לייק.

מהגר אחר טען שהוא מרגיש "מופלה לרעה" בשל נטייתו המינית, והוסיף כי הצוות רצה לסלק אותו מהמקלט.

אחרת התלוננה על "עובדת שמתעללת בכל המהגרים. היא מכנה אותו במילים רעות, היא גזענית".

מאז סוף אוגוסט 2022, שיקגו קיבלה למעלה מ-36,000 מהגרים, כאשר רבים מהם הגיעו באוטובוסים מטקסס במסגרת המבצע של המושל הרפובליקני גרג אבוט שמטרתו להמחיש לדמוקרטים ולליברלים עד כמה חמור משבר הגבול.

רק בינואר האחרון, תושבי שיקגו המקומיים הגישו תביעה נגד העיר בטענה שהשכונות שלהם מוצפות במהגרים – וכי המשבר נמצא על כתפיו של הנשיא ביידן ולא על מושל טקסס.

בינתיים, ראש העיר ברנדון ג'ונסון הדמוקרט, הצטרף לראש עיריית ניו יורק אריק אדמס וראש עיריית דנבר מייק ג'נסטון, בקריאה לממשל הפדרלי להגביר בדחיפות את הסיוע הכספי עבור המהגרים. לפני כחודש, מושל אילינוי אמר כי תושבי מחוז קוק ישלמו 70 מיליון דולר מכספי המסים כדי לעזור במשבר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE