הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בינאנס נתבעת על ידי ניצולי טבח ה-7 באוקטובר: יש להם דם על הידיים"
בורסת הקריפטו הגדולה בעולם ידעה על הכספים שזורמים לידי חמאס דרך הפלטפורמה, ולא עשתה דבר נגד בגלל "המרדף שלה אחר רווח"

ניצולי טבח ה-7 באוקטובר הגישו תביעת ענק נגד בינאנס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, בטענה שהיא נתנה "תמיכה חומרית" לארגון הטרור חמאס בכך שאפשרה לה לגייס כספים דרך הפלטפורמה.

בתביעה האזרחית שהוגשה על ידי עורכי דין העובדים עם המרכז הלאומי להסברה יהודית באלבמה, נטען ש"אי אפשר להפריז" באחריות של בינאנס, שאפשרה כמעט 900 מיליון דולר בעסקאות בין לקוחות אמריקאים לאיראן, תוך הפרה בוטה של הסנקציות שהוטלו ע"י ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אשקלון, ה-7 באוקטובר (צילום: AP)

 

"הרבה מהכסף הזה הלך לחמאס, לג'יהאד האסלאמי, אל-קאעידה ודאעש", אמר אחד מעורכי הדין, מארק גולפדר. "לבינאנס יש דם על הידיים".

לפני המסמכים שמצטטים חוקרים פדרליים, בינאנס ידעה היטב שחמאס משתמש בפלטפורמה לגיוס כספים, כאשר גורם סיפר: "אנחנו רואים את הרע, אבל עוצמים שני עיניים".

הפרקליט הראשי בתיק, דיוויד שון, אמר שבינאנס "סיפקה ביודעין ובכוונה תמיכה חומרית לחמאס ולארגוני טרור נבזיים אחרים, על ידי הקלה על תנועת הכספים שלהם", אמר הפרקליט הראשי בתיק, דיוויד שון.

אותם דברים נאמרו על ידי מזכירת האוצר האמריקאית, ג'נט ילן: "בינאנס העלימה עין מהמחויבויות המשפטיות שלה במרדף אחר רווח. הכישלונות המכוונים שלה אפשרו לזרימת כסף לטרוריסטים".

אחד התובעים הוא עדין גס, תושב קיבוץ חולית שלא היה בבית בזמן הטבח – אך ראה את חבריו ושכניו נשחטים על ידי מחבלי חמאס. הוא אמר כי הוא "מזועזעו מהאדישות של בינאנס. הם ידעו לאן הולך הכסף, הם ידעו למה חמאס מסוגל. חלק מהחברים שלי מתים בגלל שהאנשים האלה נתנו בכוונה כסף לרעים".

"המשפחה שלי עברה גיהנום, ובינאנס תרמה לסבל הזה... הם גרמו לפגיעה של אלפי אנשים", הוסיף.

 

צ'אנגפנג (צילום: רויטרס)

 

מנכ"ל בינאנס לשעבר, צ'אנגפנג זאו, הודה בעבר בהאשמות שהוגשו נגדו ובנובמבר האחרון שילם קנס של 50 מיליון דולר. חברת הקריפטו שילמה 4.3 מיליארד דולר לאחר שהתגלה שהיא הפרה את הסנקציות האמריקאיות ולא הצליחה למנוע הלבנת הון.

"כל מה שאנחנו טוענים, אלו דברים שבינאנס כבר הודתה בהם", אמר גולפדר.

 

 

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE